Povjerenstvo za nagrađivanje najuspješnijih odgojno-obrazovnih radnika Ministarstva znanosti i obrazovanja izabralo je 513 najuspješnijih djelatnika u području obrazovanja u školskoj godini 2021./2022. Ministar Radovan Fuchs dodijelio im je priznanja
Ministar Radovan Fuchs čestitao je najuspješnijim odgojno-obrazovnim radnicima i zaželio im uspješan nastavak rada. Čestitku ministra Fuchsa prenosimo u cijelosti.
'Poštovane učiteljice i učitelji, nastavnice i nastavnici, ravnateljice i ravnatelji, stručne suradnice i suradnici, profesorice i profesori, odgajateljice i odgajatelji, poštovane i drage kolegice i kolege! Na današnji Svjetski dan učitelja srdačno vas želim pozdraviti u ime Ministarstva znanosti i obrazovanja, kao i u svoje osobno ime. Želim vam čestitati i zahvaliti što ste izabrali ovaj plemeniti poziv. Ljudski život je trajno učenje. Mi svi postajemo ljudi učeći i poučavajući, no samo dio nas posvetio je i svoj profesionalni život poučavanju.
Učiteljski poziv slavi se i obilježava na današnji dan diljem svijeta zahvaljujući inicijativi Organizacije Ujedinjenih naroda za obrazovanje, znanost i kulturu za obilježavanjem Preporuke o statusu učitelja koja je na ovaj datum potpisana 1966. godine. Preporuka usvojena prije više od pola stoljeća još uvijek je aktualna. U njoj su sažete ključne vrijednosti učiteljskog poziva, kao i najvažniji uvjeti koje treba osigurati kako bi se te vrijednosti mogle ostvariti.
Istaknut ću ovdje jednu od vrijednosti koju navodi Preporuka, naime da „poučavanje treba smatrati strukom“ i da je riječ o javnoj usluzi „koja od učitelja traži stručno znanje i specijalizirane vještine koje se stječu i održavaju strogim i stalnim učenjem. Ono također zahtijeva od njih osjećaj osobne i zajedničke odgovornosti za odgoj, obrazovanje i dobrobit učenika koji su im povjereni“.
Ministarstvo je ove godine odlučilo nagraditi 513 najuspješnijih odgojno-obrazovnih radnica i radnika koji su tijekom protekle godine pokazali upravo takav osjećaj osobne i zajedničke odgovornosti. Jasno nam je da među 35 tisuća odgojno-obrazovnih radnica i radnika u osnovnim školama i 25 tisuća nastavnika u srednjim školama ima mnogo više onih koji zaslužuju biti nagrađeni. Znam da Povjerenstvu za nagrađivanje najuspješnijih ni ove godine nije bilo jednostavno odabrati najbolje među najboljima i ovom prilikom želim svim članicama i članovima posebno zahvaliti na trudu i vremenu koje su uložili.
Pred nama su danas, u prvim desetljećima dvadeset i prvog stoljeća, novi izazovi. Već nekoliko godina radimo na tome da naše škole u najvećoj mogućoj mjeri iskoriste prednosti digitalnog društva. Pandemijske okolnosti donekle su ubrzale taj proces i pokazale nam da digitalizacija može biti potpora učenju i poučavanju. No, također smo postali svjesni da digitalizacija nikako ne može u potpunosti zamijeniti osobni kontakt i živu riječ učiteljice ili učitelja.
Tijekom sljedećeg desetljeća nadamo se da će sve škole u Republici Hrvatskoj prijeći u jednu smjenu koja bi svima koji su uključeni u odgojno-obrazovni proces trebala olakšati radne uvjete i unaprijediti odgojno-obrazovne ishode. Učiteljice i učitelji su oni koji poučavaju. Ali jednako tako su oni koji neprestano uče. Da bismo mogli poučavati druge, vi to znate bolje od mene, važno je da njegujemo radost učenja, u drugima i u sebi. Svjetski dan učitelja prilika je da proslavimo zajedničke uspjehe. I zato, poštovane i drage učiteljice i učitelji, sretan vam vaš dan!', poručio je ministar Fuchs.