problemi za putnike iz hrvatske

[FOTO] Štrajk strojovođa prouzročio prometni kolaps u Njemačkoj

11.08.2021 u 13:55

Bionic
Reading

Štrajk strojovođa Njemačkih željeznica (Deutsche Bahn) paralizirao je željeznički promet u srijedu i usred vala povratka s godišnjih odmora prouzročio prometni kolaps.

Štrajk sindikata strojovođa (GDL) započeo je u utorak navečer u teretnom i u srijedu ujutro u putničkom prometu i trebao bi trajati 48 sati, do petka u dva ujutro. Očekuje se da će se vozni red normalizirati tek pred kraj tjedna.

Razlog štrajka odbijanje je zahtjeva da se strojovođama povisi plaća.

Vlakovi Njemačke željeznice voze prema izvanrednom voznom redu po kojem je u prometu tek svaki četvrti vlak. Na nekim linijama vlakove zamjenjuju autobusi.

Uprava DB-a je apelirala na građane da izbjegavaju svako putovanje koje nije krajnje nužno.

Štrajkom su pogođene i linije u gradskom željezničkom prometu što se posebice osjeti u većim gradovima poput Berlina.

Predsjednik malog, ali utjecajnog sindikata GDL-a Klaus Weselsky ocijenio je dosadašnji tijek štrajka „uspješnim“.

„Moram reći da su kolege vrlo disciplinirano stupile u štrajk“, rekao je Weselsky.

Strahuje se da bi se prometni kolaps mogao produljiti i na vikend kad se zbog završetka ljetnih praznika u najmnogoljudnijoj saveznoj pokrajini Sjevernoj Rajni-Vestfaliji očekuje veliki val turista iz sredozemnih zemalja.

Najveći njemački automobilski klub ADAC očekuje i zastoje na smjerovima iz Hrvatske.

Štrajk strojovođa u Njemačkoj
  • Štrajk strojovođa u Njemačkoj
  • Štrajk strojovođa u Njemačkoj
  • Štrajk strojovođa u Njemačkoj
  • Štrajk strojovođa u Njemačkoj
  • Štrajk strojovođa u Njemačkoj
    +16
Štrajk željezničara u Njemačkoj Izvor: EPA / Autor: SASCHA STEINBACH

Članovi sindikata odlučili su se na štrajk nakon što je uprava DB-a odbacila zahtjeve sindikata za povećanjem plaća od 3,2 posto i bonusa za pandemiju u iznosu od 600 eura.

DB strojovođama nudi isto povećanje, ali ne odjednom, kako to traži GDL, nego u dva termina, od početka sljedeće godine te od 2023.

Uprava DB-a ukazuje na velike gubitke koja je kompanija u većinskom državnom vlasništvu pretrpjela zbog pandemije te troškove pokrivanja šteta poplava koje su posljednjih tjedana zadesile područja na zapadu Njemačke pri čemu su uništeni mnogi dijelovi željezničke infrastrukture.

Promatrači procjenjuju da je štrajk posljedica borbe za prevlast između sindikata GDL i mnogo većeg sindikata zaposlenih na željeznci EVG s kojim je DB već postigao dogovor o rastu plaća.