Dok bivši zapovjednik HRZ-a Josip Štimac teško optužuje MORH zbog slanja MIG-ova na remont u Ukrajinu, a ne u Rumunjsku, iz Ministarstva odgovaraju da je odabir bio dobar. 'Slanje MIG-ova Hrvatskog ratnog zrakoplovstva u Ukrajinu bila je greška', optužuje Josip Štimac, general bojnik u mirovini i bivši zapovjednik HRZ-a
Dvanaest hrvatskih MIG-ova 21 koji se nalaze na remontu u ukrajinskom gradu Odessi trebali su biti u Hrvatskoj još prije pet mjeseci. Posao se oduljio, a sada se Ukrajina nalazi na samom rubu rata, pa postoji mogućnost da posao nikad ne bude gotov. Rimac je u razgovoru za HRT kazao da su za kašnjenje krivi u Ministarstvu obrane jer je 'jeftinije uvijek skuplje'. 'Trebalo je, kaže, odabrati Rumunjsku. 'Je li vam logično to da avione šaljete u Ukrajinu ili u zemlju koja je članica NATO-a i Europske unije te koja je već jednom napravila takav remont i koja je napravila remont na 100 takvih aviona, a Ukrajina nije napravila ništa, osim što ga je trebala napraviti za Jemen, ali remont nije korektno obavljen', objašnjava Rimac.
On se zalaže za raskidanje ugovora s Ukrajincima. Podsjetimo, javnost je već upozoravala da se MIG-ovi jemenskog zrakoplovstva remontirani u Zavodu Odesaviaremservis u Ukrajini
ruše. Navodno su se čak tri MIG-a srušila, a u jednoj nesreći je stradao i pilot. Slobodna Dalmacija je pisala da se tijekom posjeta rumunjskom Aerostaru izaslanstvo MORH-a na licu mjesta uvjerilo da je Jemen motore svojih MIG-ova, remontiranih prije dvije godine u Ukrspecexportu, poslao na novi remont u Aerostar.
Također je postavljeno pitanje u čemu je tajna niske cijene ukrajinskog Ukrspecexporta koji je, s ponuđenih 13,9 milijuna eura, čak pet milijuna eura jeftiniji od rumunjskog zavoda Aerostar, koji je tražio 18,6 milijuna eura za remont? Podsjetimo, MORH je za remont osigurao 20 milijuna eura. Ukrajinska ponuda je pet milijuna eura niža zbog toga što, u odnosu na rumunjsku, nudi točno 10 godina starije, time i lošije zrakoplove, s kraćim radnim resursima, pisala je Slobodna Dalmacija još u ljeto 2013. godine. S druge strane, portal Defender, koji se bavi vojnom tematikom, u srijedu piše da će MORH morati platiti 125 tisuća eura štete jer je rumunjski Aerostar loše obavio remont. Motor je, prema njihovom pisanju, potpuno neupotrebljiv.
Riječ je o pet motora MIG 21 koje je MORH poslao u Ukrajinu da se ugrade u MIG-ove, a remontirao ih je prije nešto više od godinu dana rumunjski Aerostar. Defender piše i da je tehnički prijem motora za remont od strane HRZ-a u rujnu 2012. u ime Aerostara obavio umirovljeni časnik OSRH koji se do umirovljenja nalazio na poziciji načelnika kontrole Zapovjedništva za potporu OSRH. Umirovljen je samo šest mjeseci prije nego što su ga angažirali da radi za Aerostar.
General HRZ-a u mirovini Rimac smatra da je jedini način da se riješe problemi nova eskadrila aviona jer sve drugo je izbjegavanje neizbježnog. 'U suprotnom ćemo ostati bez sposobnosti obrane zračnog prostora, a nekima očito smeta da Hrvatska ima tu sposobnost', kazao je Rimac za HRT. Od vlastitog zrakoplovstva nisu odustali ni Talijani ni Mađari, nastavio je, a sutra neće odustati ni Srbi - oni će dobiti MIG-ove 29, a mi stalno prebacujemo lopticu - hoćemo ovo, hoćemo ono. 'Hrvatska je sada spala na dva zrakoplova koji su već trebali otići na remont', zaključuje Rimac. HRT navodi da su im iz MORH-a poručili da je ukrajinska ponuda bila najjeftinija i da im neće platiti dok modernizacija ne bude gotova do savršenstva te da su za kašnjenje krivi kooperanti. Kažu da ćemo, jednom kad MIG-ovi dođu u domovinu, biti mirni 10 godina i da je naše nebo sigurno.