Opel je objavio da najkasnije 2016. godine zatvara svoju tvornicu automobila u njemačkom gradu Bochumu, što znači i gubitak radnih mjesta za više od tri tisuće ljudi. Za razliku od prije, Angela Merkel je signalizirala da se neće uključiti u spašavanje Opela, dok njen vicekancelar Phillip Roesler za zatvaranje tvornice optužuje američki General Motors, vlasnika Opela
'Kancelarka i njena vlada iznimno žale zbog odluke da se zatvori Opelova tvornica u Bochumu. Sada je u prvoj liniji odgovornost Opela i General Motorsa ponuditi perspektivu zaposlenima te iznaći socijalno prihvatljiva rješenja', izjavio je glasnogovornik Angele Merkel, Georg Streiter, u povodu najave da će se u Bochumu do 2016. zatvoriti tvornica Opela, što znači i gubitak od najmanje tri tisuće radnih mjesta.
Merkel je preko glasnogovornika poručila i da je dužnost pokrajine Nordrhein-Westfalen pozabaviti se novim mogućnostima za radnike Opela te je tako signalizirala da se ovaj put ne namjerava umiješati i spašavati situaciju. Za razliku od prije nekoliko godina, kada je na vlasti u Njemačkoj bila velika koalicija CDU-a i SPD-a, koja je intervenirala da se tvornica u Bochumu ne zatvori.
Sindikat radnika Opela je u ponedjeljak zaprijetio štrajkom u Bochumu, ali je danas proizvodnja ipak nastavljena jer je procijenjeno da je pozicija radnika ionako oslabljena, s obzirom da se za siječanj već planira skraćeno radno vrijeme. Sastanak uprave i radnika je prošao vrlo napeto, čak toliko da su na trenutke morali intervenirati zaštitari, koji su jednog radnika srušili na pod kada je želio razgovarati s direktorom Opela Thomasom Sedranom
Za vicekancelara Phillipa Roeslera iz liberalnog FDP-a, ujedno ministra gospodarstva, krivicu za zatvaranje Opelove tvornice u Bochumu snosi ponajviše američki General Motors, čiji je menadžment zakazao. Roesler je za Rheinische Post izjavio da je 'ljut zbog pogrešaka koje je GM napravio', a zbog kojih dolazi do zatvaranja tvornice u Bochumu, kao i zbog lošeg odnosa prema radnicima. 'Pokazalo se da je bila velika greška to što je Opel u ograničenoj količini smio prodavati svoje aute na rastućem tržištu Kine. Očekuje se da će GM pokazati odgovornost prema radnicima i pomoći u olakšavanju posljedica zatvaranja tvornice', rekao je Roesler, pritome odbacivši mogućnost da država intervenira da bi spasila stvar. 'Zadatak je politike stvoriti okvir za pozitivnu investicijsku klimu, ali financijske pomoći vlade neće biti jer se pokazalo da to ne rješava dugoročne probleme', zaključio je njemački ministar gospodarstva.
Sindikat Opela pak upozorava da će zatvaranje tvornice u Bochumu tek biti uvod u još zatvaranja tvornica automobila u Njemačkoj.