Gotovo 300 tisuća stanovnika Splita i okolnih gradova i općina - od Solina preko Podstrane, Dugog Rata do Omiša - u utorak je dobilo jednu dobru i jednu lošu vijest. Dobra jest ta da će konačno biti riješeni prometni problemi cijele ove aglomeracije izgradnjom istočnog dijela splitske obilaznice u vrijednosti od 2,1 milijardu kuna. Loša je vijest ta da će po najoptimističnijim varijantama na to čekati još osam do deset godina
Splitsko-dalmatinski župan Zlatko Ževrnja, član uprave Hrvatskih cesta Nenad Maljković i predstavnici svih gradova i općina kroz koje će prolaziti nova cesta u Splitu predstavili su 'multimodalnu platformu splitske aglomeracije', kako su nazvali ovaj projekt nakon dvije godine optimizacije, dokazivanja opravdanosti i pokušaja odmrzavanja već odobrenih 60 milijuna eura zajma Europske investicijske banke. Po novom planu, splitska obilaznica započinjat će na čvoru Mravince u sjeveroistočnom dijelu Splita i završiti na novom mostu istočno od Omiša, u blizini već slavnog izgrađenog tunela koji vodi 'iz nigdje u ništa'.
Rasteretit će avenije na prilazima Splitu, kao i cijeli potez do Omiša, koji je po mjerenjima Hrvatskih cesta najopterećeniji u Hrvatskoj s prosjekom od 49 do 60 tisuća vozila dnevno. Predviđen je i odvojak za novu trajektnu luku u mjestu Krilo Jesenice, dok će postojeća trasa Jadranske magistrale biti pretvorena u pravu 'gradsku ulicu', s novim pločnicima, biciklističkim stazama, ogradama i ugibalištima.
Ambiciozan projekt trebao bi se mahom financirati sredstvima iz europskih fondova, no o rokovima nitko nije htio govoriti: Maljković je najavio da će za nekoliko mjeseci biti dovršena studija izvedivosti, što je preduvjet za aplikaciju na EU fondove. Potom slijedi izmjena prostornih planova nekoliko gradova i općina, a jednom kada gradnja konačno počne, trajat će punih sedam godina.
U Hrvatskim cestama tvrde da jednostavno nemaju nikakvog privremenog rješenja za smanjenje nesnosnih gužva koje vladaju na potezu od Omiša do Splita, gdje za prijeći dvadesetak kilometara često treba i tri do četiri sata te da će se stanovnici i turisti morati strpjeti do izgradnje nove prometnice. Stara cesta je, kažu, stiješnjena usred naselja i ne postoji mogućnost njezina proširenja.
Iz Hrvatskih cesta zato su obećali da će do Božića barem biti dovršena brza cesta Solin - Klis, jedina veza Splita s autocestom te da će radovi na zapadnom dijelu splitske obilaznice - onom koji grad povezuje s aerodromom - započeti kroz dva tjedna.