Most na Dravi
Izvor: tportal.hr / Autor: Marko Matejčić
Most na Dravi
Izvor: tportal.hr / Autor: Marko Matejčić
VRIJEDAN MILIJARDU KUNA
I dok su oči javnosti redovito uperene u gradnju mosta Pelješac, nezapaženo prolazi činjenica da se u Hrvatskoj usred krize gradi najdulji hrvatski most – Most na Dravi u sklopu trase koridora 5C dugačak 2,5 kilometra i vrijedan skoro milijardu kuna!
Most je službenog naziva ‘Most Drava 5C’ i nalazi se na trasi autoceste Beli Manastir – Osijek – Svilaj u sklopu međunarodnog Paneuropskog cestovnog koridora 5C koji će se po završetku protezati od Budimpešte do Ploča. Dizalice i ogroman pilon u izgradnji naziru se već kilometrima daleko, ali ništa nas nije moglo pripremiti na veličanstven prizor koji smo doživjeli došavši na gradilište, gdje se na početku mosta uslijed njegove masivnosti vidi samo pilon koji u daljini označava pribiližan položaj sredine mosta.
Most se sastoji od tri dijela, dvije priobalne armiranobetonske konstrukcije mosta duljine oko kilometar i glavne čelične, tj. spregnute rasponske konstrukcije iznad rijeke Drave duljine 420 m. Širina glavne rasponske konstrukcije iznad same rijeke Drave iznosi 28.60 metara, dok širina svakog od dvaju mostova priobalne konstrukcije iznosi 13.90 metara za svaki vozni pravac. Raspon središnjeg ovješenog dijela mosta sastojati će se od tri raspona duljine 100 + 220 + 100 metara, a most će na poziciji držati ukupno 20 zatega u rubnim rasponima i 40 zatega u središnjem rasponu. Armiranobetonski pilon je oblika slova A, visok je 75 metara, a kabeli koji će se spajati na most promjera sastoje se od 37 do 91 pojedinačnih čeličnih užeta.
Most vrijedan 949 milijuna kuna gradi konzorcij koji se sastoji od četiri hrvatske građevinske firme – sa slavonske strane most grade Skladgradnja i Viadukt, dok s baranjske strane most grade Osijek Koteks i Hidroelektra. Iako je zacrtani rok za završetak gradnje kraj 2013. godine, svi radovi značajno kasne, osim kilometar dugog priobalnog mosta sa slavonske strane koji je izgradila Skladgradnja i na koji će se u naredna tri tjedna polagati asfalt. Viadukt trenutno na slavonskoj strani sastavlja čeličnu rasponsku konstrukciju koju će po završetku pilona pogurati i ovjesiti iznad Drave. S baranjske strane su radovi u nenadoknadivom zaostatku – priobalna konstrukcija mosta je djelomično izgrađena, a piloni su jedva provirili iz zemlje i pitanje je kada će biti dovršeni.