Hrvatski konzorcij Integral-Đuro Đaković montaža-Zagreb montaža dostavio je najpovoljniju ponudu za izgradnju novog mosta preko Save kod Gradiške, koji bi trebao povezati Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu, a konačni odabir izvođača radova na ovom projektu očekuje se do ljeta, kada bi trebala početi i gradnja, objavile su u utorak banjolučke "Nezavisne novine".
Tajnik Ministarstva prometa i komunikacija BiH Igor Pejić potvrdio je za ovaj list kako su u tijeku konzultacije s hrvatskom stranom čiji je cilj provesti proceduru odabira izvođača radova koja će ispuniti sve propisane uvjete kako natječaj ne bi bio oboren iz proceduralnih razloga i kako bi gradnja na koju se čeka godinama napokon počela.
Kazao je kako će se voditi računa "o svakom zarezu" da bi se izbjeglo ponavljanje situacije poput one s mostom kod Svilaja.
"Sve nove informacije imat ćemo nakon sastanaka koje obavimo u Zagrebu", kazao je Pejić navodeći kako će se to svakako dogoditi do kraja svibnja.
U prosincu prošle godine otvorene su ponude koje su pristigle na javni natječaj za gradnju mosta koji bi već izgrađenu autocestu iz pravca Doboja do Bosanske Gradiške trebao povezati s autocestom Zagreb-Lipovac i tako značajno ubrzati cestovni promet iz sjevernog dijela Hrvatske ka središnjoj Bosni i Sarajevu.
Na bosanskohercegovačkoj je strani početkom ove godine okončana i gradnja suvremenog carinskog terminala, no on neće biti u funkciji sve dok ne bude izgrađen most, a teretni promet do tada će se nastaviti odvijati preko preopterećenog prijelaza koji prolazi kroz središte Bosanske Gradiške.
Konzorcij Integral-Đuro Đaković montaža-Zagreb montaža ponudio je izgraditi most za nešto manje od 23,5 milijuna eura, što je gotovo dvostruko povoljnije od ponude koju je dao konzorcij Heringa i Mostogradnje, u kojemu su procijenili da bi ih gradnja stajala čak 41,5 milijuna eura.
Pristigla je i ponuda u iznosu od 46,2 milijuna eura koliko za gradnju mosta traže tvrtke ICM i Maeg construzioni iz Italije.
Bude li doista u svibnju odabran izvođač radova, novi bi most kod Gradiške trebao biti u pušten u promet 2022. godine, jer je planirani rok gradnje 30 mjeseci.
Hrvatska i BiH troškove gradnje, projicirane na 30 milijuna eura, dijele ravnomjerno, s tim da u taj iznos ulazi i 6,3 milijuna eura bespovratnih sredstava iz fondova Europske unije.
Hrvatska će ipak morati osigurati dodatna sredstva do vrijednosti od 70 milijuna eura kako bi izgradila priključnu prometnicu do autoceste Zagreb-Lipovac.