Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić izjavio je kako uvodi europske standarde u grad, što uključuje i uvođenje semafora u kružnim tokovima. Kao primjer navodi kružni tok na Brankovom mostu, gdje će semafor zamijeniti prisustvo prometnog policajca tijekom gužvi u špicama. Kako je izjavio, semafori će imati samo crveno svjetlo i trepćuće žuto, bez zelenog svjetla
Semafor će početi raditi sutra u 7:00 sati. "Kružni tok ima svoja pravila i to se neće mijenjati. Kada se uključi trepćuće žuto, vozači će imati mogućnost ulaska u kružni tok uz poštovanje pravila kružnog toka. Crveno će svjetlo zamijeniti prometnog policajca tijekom špice", pojasnio je Šapić, prenosi N1.
Dodao je i da će biti osiguran prijelaz za pješake, koji će moći prelaziti kada je za vozače uključeno crveno svjetlo. Šapić je također najavio da je u planu postavljanje semafora u kružnom toku na Slaviji, inspirirano europskim gradovima poput Barcelone, Berlina i Milana, gdje bi semafori bili smješteni unutar samog kružnog toka.
Kazao je da u zemlji trenutno nema stručnjaka za izradu projekta za ove semafore te je izrazio nadu da će u tom procesu pomoći inozemni stručnjaci.
Brojni planovi
U planu je i regulacija prometa na Autokomandi, uključujući postavljanje semafora, čije se uvođenje očekuje kroz mjesec dana. Spomenuo je i mogućnost izgradnje podvožnjaka ispod kružnog toka na Autokomandi, naglašavajući da bi realizacija tog projekta bila manje složena nego što se čini.
Naveo je kako će semafor na kružnom toku Brankovog mosta biti aktivan samo u prometnim špicama – od 7:00 do 10:00 te od 14:30 do 18:30, dok će u ostalom dijelu dana biti prohodan s trepćućim žutim svjetlom. Tijekom vikenda semafor neće biti u funkciji.
Šapić je također najavio da bi novi most, koji će zamijeniti Stari savski most, trebao biti dovršen krajem 2026. ili početkom 2027. godine. Ispred novog mosta također će biti kružni tok.
Predviđa se da će u istom razdoblju biti završena jedna cijev tunela, a uskoro bi trebala započeti izgradnja druge. Početak radova planira se za studeni.
„Želimo otvoriti tunel godinu i pol nakon mosta, a godinu dana trajat će premještanje instalacija iz Bulevara despota Stefana, gdje će biti ukopan tunel“, poručio je Šapić.
'Donio sam političku odluku o kružnim tokovima i semaforima'
Na pitanje N1 o mogućnosti izgradnje nadvožnjaka i podvožnjaka na prometnim raskrižjima, što stručnjaci smatraju optimalnim rješenjem, odgovorio je da bi takvo rješenje bilo izvrsno, ali bi u tom slučaju sav promet stao. Naveo je kako je osobno donio političku odluku o postavljanju kružnih tokova i semafora, nakon višemjesečnih razgovora sa stručnjacima iz grada.
"Kružni tok na raskrižju ulica Vladimira Popovića i Zorana Đinđića postat će najvažnija prometnica u zemlji, ne samo u Beogradu, jer će omogućiti odabir mosta prema kojem želite ići", dodao je Šapić.
Na pitanje kako komentira tvrdnje inicijative Most ostaje da se Stari savski most uklanja bez potrebne dozvole i bez projekta za novi most, Šapić je istaknuo da je Ministarstvo prometa prije mjesec dana izdalo dozvolu za uklanjanje mosta te da izvođač radova, kompanija Power China, djeluje u skladu sa zakonom i potrebnom projektnom dokumentacijom.
Što se tiče premještanja glavnog autobusnog kolodvora na Novi Beograd, Šapić je istaknuo da je regulacijski plan za taj projekt donesen još 2003. godine te da su od tada promijenjeni brojni gradonačelnici i gradske uprave, dok je on osobno samo ubrzao radove.