nove prometne vrijednosti

Prometni stručnjak: Gužve u Prilazu Gjure Deželića, a potpuno prazne biciklističke staze, potvrdile su štetnost novog prometnog rješenja

25.10.2022 u 12:44

Bionic
Reading

Prilaz Gjure Deželića, reduciran s tri na dva prometna traka, jutros je bio zakrčen vozilima, a biciklistička traka, zbog koje je to 'prometno rješenje' napravljeno, zjapila je prazna, piše Autoportal

Prometni 'stručnjaci', koji su osmislili ovo preuređenje, zaboravili su, ili nisu ni znali, da smanjenje aktivnog prometnog presjeka za trećinu, protočnost smanjuje i za više od 50 posto! A ako se analizira tijekom cijele godine, tada je temeljna negativnost ovog prometnog 'rješenja' u činjenici da je trajno, dakle u 100 posto vremena, na važnoj gradskoj poveznici, sa zapada prema istoku, kompromitirana protočnost vozila, što povećava zagađenja, buku i smanjuje sigurnost (vozači kašnjenja u neprirodnoj gužvi kasnije nadoknađuju bržom vožnjom), stvara gospodarsku štetu zbog izgubljenih radnih sati te može kritično ugroziti zdravlje građana, zbog blokiranja kola Hitne pomoći, zbog biciklističke staze, koja će se, na godišnjoj razini, koristiti tek oko 15 posto, piše Autoportal.

Navode kako su jutrošnje velike prometne gužve u zagrebačkom Prilazu Gjure Deželića, jednoj od najvažnijih gradskih prometnica zapadnog dijela Zagreba sa središnjim i istočnim (sjevernoj poveznici na Zeleni val), pokazale koliko je novo prometno rješenje bilo nepromišljeno, nepripremljeno i neodgovorno. Slično su, piše dalje Autoportal, napravili zatvaranjem dijela Vlaške ulice za vozila i pretvaranje u pješačku zonu. Navode dalje kako treba stvarati nove prometne vrijednosti kroz četiri paralelna skupa mjera:

Prilaz Gjure Deželića
  • Gužva u Prilazu Gjure Deželića
  • Prilaz Gjure Deželića
Prilaz Gjure Deželića Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Autoportal.hr
  1. Izgradnja novih prometnih poveznica, prvenstveno mostova Jarun i Bundek, denivelacija kritičnih prometnih raskrižja i početak izgradnje Sjeverne obilaznice.
  2. Unapređenje javnog gradskog prometa, boljom integracijom željezničkog i cestovnog prometa, izgradnjom parkirališta na rubnim zonama i uvođenje jedinstvene karte za parkiranje i gradski prijevoz, a dugoročno izgradnja metroa.
  3. Poticanje rada od kuće ciljano za osobe koje prometuju na posao kritičnim dionicama te razdvajanje vremena jutarnjeg početka rada u gradu (gradske bi službe mogle počinjati raditi u 9:30) 
  4. Poticanje korištenja električnih romobila, koji bitno mogu smanjiti vršne automobilske gužve, a za njihovo korištenje nije nužno izgrađivati biciklističke staze, dok se ne steknu sustavni uvjeti. 

Predlažu, također, i ukidanje prireza za osobe koje nemaju automobil u obitelji.