Skinuli su s Facebooka i LinkedIna podatke i fotografije ključnih ljudi sindikata, aktivističkih pokreta i praktički svih koji se protive politici Američke trgovačke komore. Plan sigurnosnih firmi koje su posredno radile za komoru bio je natrpati političke protivnike lažnim podacima, krivotvorenim dokumentima, ubaciti par špijuna i generalno ih obući u prljavi veš. No, nisu računali na Anonymous. Čuvena hakerska grupa im je provalila u mailove i objavila ih na webu
Chamberleaks zapravo nije otkrio ništa što imalo upućeniji u rad Američke trgovačke komore ionako nisu znali. Najveća lobistička organizacija u SAD-u brutalno se obračunava s protivnicima i, kako to već ide u lobističkom biznisu – sve to iza kulisa, podmuklo i prljavo. Naime, hakerska skupina Anonymous, koja je svojim akcijama dala potporu Wikileaksu, baš kao i egipatskim revolucionarima, provalila je u e-mailove tvrtke HBGary Federal i objavila ih na internetu. Po čemu je elektronička pošta komorinih poslovnih suradnika bila zanimljiva? Po tome što crno na bijelo dokazuje da su radili na širokopojasnoj kontraobavještajnoj akciji s ciljem blaćenja sindikalnih i aktivističkih vođa, tj. praktički svih koji kritiziraju rad Komore.
Kršeći pravila poslovanja, kako Facebooka, tako i LinkedIna, programeri u službi HBGary Federala automatskim su programima skinuli podatke i fotografije s ciljanih profila na društvenim mrežama pripremajući ofenzivu cyber napada, krivotvorenja dokumenata i raspačavanja laži. A onda je nekih 10.000 mailova u kojima se kuhala akcija osvanulo na webu.
Komora se, naravno, ograđuje od svega riječima da uopće nisu znali da se priprema ikakva akcija, u HBGaryju su, a što bi drugo, bez komentara. Pojedini e-mailovi, dakako, upućuju na suprotno – naravno da su u K-streetu znali i prešutno odobravali kampanju.
Sve bi to bilo više manje potpadalo pod interesna nadmudrivanja velikog biznisa i socijalno angažiranih oponenata da Chamber of Commerce nema vrlo snažnu političku agendu – potpuno u službi republikanca – i da ne krši zakon. New York Times i još nekoliko medija objavili su krajem prošle godine listu kontroverzi koje prate Komoru spominjući, među inima, desetke milijuna dolara koje se troše na marketing pojedinih političkih tema, uglavnom u direktnom interesu republikanaca, zatim znatan postotak sredstava koje Komora dobiva, a isporučuje ih tek šačica velikih korporacija, a na što se nadovezuje i sljedeći etičko-politički problem: Komora nije dužna otkriti identitet svojih donora sve dok novac nije direktno namijenjen ovom ili onom političkom kandidatu.
Drugim riječima, nevladina lobistička ustanova koja je nominalno apolitična služi kao posrednik za kamufliranje izravne veze velikog biznisa i političkih programa, u kojima ovi potonji slijede naputke prethodnih. Komora također prima novac od međunarodnih korporacija koji se ulijeva u kasu iz koje se financiraju raznorazne marketinške kampanje na domaćem terenu, čime se izravno krši zakon.
Serija dubioznih poslovnih odluka tu ne prestaje. Chamber of Commerce je stekao notornu nepopularnost suprotstavljanjem ekološkom preustroju američke industrije, prijetio tužbom protiv Agencije za zaštitu okoliša, zbog čega su na kraju izgubili par moćnih članova. Iz Trgovačke komore se ispisao Apple Inc, Exelon Corp, i još poneki, dok je Nike povukao svoje direktore iz nadzornog odbora, ipak zadržavajući članstvo.
Wikipedia navodi još jednu nebulozu iz studenog 2009. kada je Komora nudila 50.000 dolara za izradu studije koja će pokazati da Obamina reforma zdravstva uništava radna mjesta i prijeti nacionalnoj ekonomiji. Nije, dakako, problem u studiji, problem je što je zaključak bio zadan unaprijed. Trebali su biti terminološki jasniji i ponudu opisati ne kao izradu studije, već kao izradu školske zadaćnice. Sve bi bilo OK.
Zahvaljujući Anonymousu, sadašnji plan zabijanja cybernoževa u leđa političkim oponentima je propao, no s Kongresom na svojoj strani, najmoćniji američki lobi zacijelo već brusi novu seriju oštrica.