HDZ je u kampanji za prošle izvanredne parlamentarne izbore potrošio 3,16 milijuna kuna više nego je uprihodovao, stoji u HDZ-ovu Financijskom izvještaju o financiranju izborne promidžbe za izbore za zastupnike u Hrvatski sabor 11. rujna, a i Koalicija za premijera zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića završila je kampanju za prijevremene parlamentarne izbore s manjkom, i to od oko 2,2 milijuna kuna, pokazuje javno objavljeni Financijski izvještaj o financiranju promidžbe
HDZ je u ponedjeljak, sukladno Zakonu o financiranju političkih aktivnosti i izborne promidžbe, na svojim mrežnim stranicama objavio da su prihodi financiranja izborne promidžbe ukupno iznosili 10,409.165 kuna, od čega je 7,156.165 kuna bilo od donacija, a 3,253 milijuna iz vlastitih sredstava. Pritom je evidentirano 938 donacija od fizičkih i pravnih osoba.
Rashodi su iznosili 13.569.851 kuna i bili su za 2.016.354 kuna manji nego za prošle parlamentarne izbore u studenome 2015. godine. U HDZ-u navode kako će manjak prihoda od ukupno 3.160.685 kuna biti podmiren iz naknade troškova izborne promidžbe na ime osvojenih zastupničkih mandata.
Inače, HDZ za sada prednjači po izbornim troškovima, dobivenim donacijama i ostvarenoj razlici između prihoda i manjka, no za konačan zaključak treba pričekati da svoja izvješća s rokom do srijede, 26. listopada u ponoć, javno objave i ostali.
Po dosad objavljenim izbornim troškovima, najviše je novca u izbornoj kampanji potrošio Most (2,2 milijuna), a slijede IDS (965.000 kuna), koalicija HDSSB-a i Konzervativaca (840.000 kuna), Laburisti (676.000 kuna), SDSS (443.000 kuna). No za konačan zaključak treba pričekati da svoja izvješća javno objave i Narodna koalicija i Živi zid, odnosno koalicija Jedina opcija, koalicija koju je vodio Živi zid, a koji imaju rok do srijede, 26. listopada do ponoći.
Koalicija za premijera zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića završila je kampanju za prijevremene parlamentarne izbore s manjkom, i to od oko 2,2 milijuna kuna, pokazuje javno objavljeni Financijski izvještaj o financiranju promidžbe.
Ta koalicija, sastavljena od Stranke rada i solidarnosti BM 365, Novog vala, Narodne stranke - Reformista, HSS-a Stjepan Radić i Bloka umirovljenici zajedno, za izbore je 'uprihodovala' nešto manje od 1,5 milijuna kuna, a potrošila 3,7 milijuna, ostvarivši manjak od 2, 2 milijuna kuna.
Glavninu prihoda, odnosno 1,05 milijuna koalicija je dobila od donatora, ostatak su bila vlastita sredstva (430 tisuća kuna).
Najveći pojedinačni donatori bili su joj tvrtka Eurohandel iz Dumovca, koja je kroz tiskanje plakata donirala 50.537 kuna, te izborni kandidati Ljubo Jurčić s doniranih 30.000 kuna, Đuro Lubura s 28.990 te AnaMarija Bujas Čelan s doniranih 20.000 kuna.
Izlazak u svih 12 izbornih jedinica koaliciju je stajao 3,7 milijuna kuna, a najviše je investirano na kamanju u IX. i III. jedinici koje su 'nosili' Kristijan Kapović i reformist Radimir Čačić, a gdje su izborni troškovi iznosili 535.000, odnosno 456.000 kuna.
Koalicija je na izborima osvojila skroman broj mandata, samo dva, što znači da će joj i naknada za izborne troškove biti skromna, ukupno 170 tisuća kuna.