IZBACUJU JEDNE I BEZ NATJEČAJA UVODE DRUGE

'HDZ-ovci nam otimaju katamaranske linije'

01.08.2012 u 14:51

Bionic
Reading

Usred turističke sezone ponovno su se pojavili problemi u spajanju otoka s kopnom: od nedjelje, 5. kolovoza, nakon punih 11 godina ukida se katamaranska linija između Splita i Šolte koju je dosad održavala tvrtka Linijska nacionalna plovidba (LNP) i u posao se bez natječaja uvodi privatni obrt iz Krila Jesenice. U LNP-u tvrde da se radi o sprezi HDZ-ovaca postavljenih u Splitsko-dalmatinskoj županiji te u Agenciji za obalni linijski pomorski promet, koji im otimaju katamaranske linije kako bi pogodovali njima bliskom poduzetniku

Koncesija ove tvrtke istekla je u lipnju, a potom je Agencija umjesto raspisivanja novog natječaja otvorila pregovarački postupak s LNP-om, zatim ga bez obrazloženja poništila, da bi nakon toga sklopila ugovor s obrtom Kapetan Luka iz mjesta Krila Jesenice. Njihov katamaran 'Krilo' održavat će liniju Split - Šolta do kraja ove godine, za kada je najavljeno konačno raspisivanje natječaja.

'Ovakvo ponašanje državnih službenika iz Agencije na čelu s kapetanima Ivanom Franičevićem i Borisom Matošićem je doista skandalozno. Želimo da se koncesije dodjeljuju na temelju javnih natječaja koji će osigurati ravnopravnu utakmicu svih brodara, a ne da se dodjeljuju ispod stola u zamagljenom postupku pregovaranja. Želimo i da se poštuje logika i običaj da do raspisivanja novog natječaja liniju održava brodar koji je taj posao dobio na prethodnom i transparentnom natječaju', kazala je direktorica LNP-a Antonija Mišura

'Ovim potezom Agencija je privela kraju posao koji je započela Županija, kada je 12. srpnja jednostrano raskinula našu koncesiju za liniju prema Braču. Istina, naknadno su preuzeli na sebe obavezu Županije, ali bez ikakvog ugovora. Zajedno s najavama o novom natječaju i objedinjavanju linija za Milnu i Šoltu sve se poklopilo, na djelu je politička sprega HDZ-ovih kadrova u Županiji i Agenciji', dodala je Mišura. Najavila je da će o slučaju obavijestiti ministra mora Sinišu Hajdaša Dončića i od Vlade zatražiti ukidanje 'posve beskorisne Agencije za obalni linijski promet'.

'Oni proizvode nered umjesto da obavljaju svoju regulatornu funkciju i raspisuju javne natječaje koji osiguravaju ravnopravnu tržišnu utakmicu svih brodara. U šest godina postojanja nisu uspjeli prikupiti ni osnovne statističke podatke o kategorijama prevezenih putnika i vozila, niti koncesionirati trajektne linije. Porezni obveznici punih šest godina plaćaju devet zaposlenih, naknade za sedam članova Upravnog vijeća, najam prostora i režijske troškove ljudi koji ne rade svoj posao. O njihovoj učinkovitosti svjedoči i ovogodišnji neuspješni natječaj za 24 trajektne linije, od kojih su potpisani ugovori za samo pet linija', optužuje direktorica LNP-a.

U Agenciji za obalni linijski promet zatražili smo reakciju na oštre riječi iz splitske tvrtke, no dobili smo tek objašnjenje da je koncesija LNP-a za ovu katamaransku liniju istekla. Potvrdili su da su posao njenog održavanja do kraja ove godine povjerili obrtu Kapetan Luka, i to putem pregovaračkog postupka. 'Ne radi se o izravnom dogovoru, nego o postupku predviđenom zakonom', tvrde u Agenciji, no ne objašnjavaju zašto su nakon 11 godina iz igre izbacili LNP.

'Kapetan Luka nije dobio koncesiju, nego će privremeno održavati ovu liniju. Novog koncesionara odabrat ćemo nakon što Vlada donese odluku o novom karakteru ove linije, koja će se održavati na relaciji Milna - Rogač - Split', kazali su nam u Agenciji.