Pregledom hrvatskih zrakoplova AT-802 Fire Boss, tzv. zračnih traktora, utvrđeno je da je izvanredno slana voda Jadranskog mora u jednoj sezoni u potpunosti nagrizla unutrašnjost zrakoplova, sklopove i sustav za prikupljanje vode, pa je ugrožena investicija u obranu od požara vrijedna dvanaest milijuna eura
Tjednik Nacional je doznao da je na prvom godišnjem pregledu kod tri od ukupno pet novonabavljenih zrakoplova uočeno da je morska sol u potpunosti nagrizla unutrašnjost zrakoplova, njegove sklopove te sustav za prikupljanje vode.
Nacionalove informacije potvrđuje dokument brigadirnog generala Mate Ostovića, u kojem upozorava da se zračni traktori više ne bi smjeli koristiti na morskim površima, osim u krajnjoj nuždi. Zračni traktori bi se tako, prema preporuci generala Ostovića, trebali u budućnosti puniti samo slatkom vodom iz crpki ili autocisterni na hrvatskim aerodromima te vodom iz jezera.
Pokazalo se da bi američki proizvođač trebao dodatno raditi na konstrukciji i materijalima pomoću kojih bi zrakoplov mogao uspješno podnositi uvjete velikog saliniteta vode, kao što je to slučaj na Jadranskom moru.
Postavlja se pitanje tko je pogriješio kada je dao zeleno svjetlo za korištenje zračnih traktora na morskoj površini, odnosno jesu li te letjelice bile održavane prema specifikaciji proizvođača. Nacional ističe da zračni traktori nemaju tzv. korito koje je hermetički zatvoreno, kao kod kanadera, pa je morska sol nagrizla sve što je mogla. Odgovornost može biti na proizvođaču, koji je precijenio svoj proizvod i dopustio njegovo korištenje u nepovoljnim uvjetima. Ako proizvođač nije pogriješio, možda je za krivu procjenu odgovorna skupina stručnjka iz hrvatskih oružanih snaga i Ministarstva obrane, koja je 2007. pregovarala o nabavi tih zrakoplova u Španjolskoj s tvrtkom Air Tractor Europe S.L.
Oni bi trebali odgovoriti na pitanje na temelju čega su zaključili da su zračni traktori pogodni za korištenje vode iz izrazito slanog Jadranskog mora. Ne treba, međutim, ni isključiti mogućnost da je do oštećenja došlo jer su te letjelice u prošloj protupožarnoj sezoni maksimalno korištene i tjerane na rad do ruba izdržljivosti, mimo uputa proizvođača. Odnosno, njihovo ispiranje od morske soli, koje su redovno trebali obavljati u zračnim lukama Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, navodi Nacional, rađeno je aljkavo, neredovito i neprofesionalno. Događalo se, navodno, i da kanaderi dolaze iz Zračne luke Zemunik na popravke u Veliku Goricu puni morske vode koja je u njima stajala danima.