'HŽ Putnički prijevoz ne ukida promet na relaciji Zagreb – Split – Zagreb', tvrde u toj tvrtki i dodaju da su na toj relaciji, ali i na drugim relacijama u zadnja tri tjedna uvedeni su autobusi umjesto vlakova zbog toga što je strojno osoblje počelo odbijati pozive poslodavca i potpisivati izjave kojima odbija prekovremeni rad, što uz korištenje bolovanja dovodi do manjka strojnog osoblja
U HŽ-u navode kako je nakon predstavljanja nacrta novog Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji predstavnicima reprezentativnih sindikata, Sindikat strojovođa Hrvatske istaknuo je kako ne pristaje na daljnje racionalizacije poslovanja u vidu smanjenja broja radnika, a njegovi članovi u posljednja tri tjedna odbijaju prekovremeni rad.
S obzirom da odredba Kolektivnog ugovora o odbijanju prekovremenog rada za strojno osoblje do sada nije bila sporna niti je prouzrokovala poremećaje u željezničkom prometu, Uprava HŽ PP-a smatra da se tijekom aktualnih kolektivnih pregovora i savjetovanja sa socijalnim partnerima, primjena te odredbe aktualizira u cilju stvaranja pritiska SSH-a na Upravu HŽ PP.
Ističu kako je od 5. do 19. ožujka zbog nedostatka strojnog osoblja umjesto 82 vlaka (oko 1 posto) vozila su 94 autobusa dok je od 7. do 19. ožujka otkazano 30 vlakova (oko 0,4 posto).
'S obzirom na nastavak kolektivnih pregovora, neiskorištenosti godišnjih odmora, odbijanja rada izvan mjesečnog rasporeda i prekovremenog rada strojnog osoblja te najavljenih zatvora pruge na relaciji Ogulin – Split 19. ožujka donesen je prijedlog o uvođenju autobusnog prijevoza na relaciji Zagreb - Split – Zagreb. Prijedlog je poslan
Radničkom vijeću koji se o tome treba očitovati u zakonskom roku od 8 dana.
Važno je naglasiti da se prekovremeni rad strojnog osoblja isplaćuje. Prosječno je u siječnju 2015. iznosio 3 sata, a u 2014. prosječno su mjesečno isplaćena 2,5 sata prekovremenog rada. U slučaju da su ostvareni sati rada strojnog osoblja manji od planiranog, isplaćuje im se planirani broj sati rada.
Prosječna primanja strojnog osoblja (oko 7600 kn u neto iznosu) veća su od prosječne plaće u RH za oko 33 posto, a redovito im se isplaćuje materijalni dodatak za prijeđene kilometre (oko 600 kn u neto iznosu). Uz to strojno osoblje ostvaruje i beneficirani radni staž kojim se svakih 12 mjeseci rada uvećava za 6 mjeseci.
Navodi Sindikata strojovođa Hrvatske o tome da je u HŽ PP-u zaposlen nedostatan broj strojnog osoblja nije točna jer je činjenica da su od 1. svibnja 2014. do danas HŽ PP napustila tek trojica strojovođa, a cijelo to vrijeme dnevno vozi više od 700 vlakova. U HŽ PP-u zaposleno je 627 strojnog osoblja, a sporazumnim je prekidom Ugovora o radu uz isplatu poticajne otpremnine u maksimalnom iznosu od 200.000 kuna u 2013. iz HŽ PP-a zbrinuto 49 strojnog osoblja, a u 2014. 68 strojnog osoblja', stoji u priopćenju.