Zbog činjenice da je, od 56 međunarodnih linija, tek njih 46 rentabilno, dok ostatak proizvodi godišnji gubitak od 38,6 milijuna kuna te da se na njima vozi u prosjeku 31 putnik, HŽ Putnički prijevoz odlučio je broj međunarodnih linija srezati na dvanaest, i to počevši od 9. prosinca ove godine
Damir Grgić, direktor uprave Putničkog prometa, kaže da je međunarodni prijevoz u potpunosti zasnovan na tržišnim načelima te da HŽ Putnički prijevoz ne može i ne želi ignorirati gubitke jer time izravno šteti poreznim obveznicima Republike Hrvatske.
Navodi također da je HŽ ponudio predstavnicima drugih željezničkih uprava pružio mogućnost vožnje vlakova HŽ-ovim prugama u skladu s poslovnom politikom. Doznajemo kako su željeznice Slovenije, BiH i Njemačke iskazale određeni interes, ali kako još ništa nije dogovoreno.
Osim nerentabilnosti razlozi za ukidanje međunarodnih linija leže i u činjenici da međunarodni promet nije u sustavu državnih subvencija.
Iako je bilo napisa da HŽ ukida neke od linija prema zemljama regije, Grgić napominje kako to nije točno te da će u voznom redu za 2012/2013. godinu svakodnevno će voziti po jedan par vlakova na relacijama Zagreb – Beč, Beograd - Zagreb – Villach, Zagreb - Villach - Frankfurt i Beograd - Zagreb – Zürich, dok će u ljetnoj sezoni po jedan par vlakova voziti na relacijama; Budimpešta - Split i Sarajevo - Ploče
U HŽ-u procjenjuju da će se ukidanjem 44 linije podignuti prosječni broj putnika na 91 po vlaku, što bi trebalo pridonijeti smanjenju gubitka i ostvarivanju pozitivnoga poslovnog rezultata.