Pet dana nakon havarije s brodom Costa Concordia na Tirenskom moru, članovi obitelji Makovac, Šiljeg i Turković iz Savudrije i Umaga, hvataju ritam svakodnevice. U nastojanju da se smire nakon traumatskog događaja, ne pomaže im informacija da za odštetni zahtjev imaju samo deset dana
'Slike nam se vraćaju iz trenutka u trenutak... Što nam se sve moglo dogoditi i gdje smo mogli zaglaviti na brodu koji je tonuo po boku, tek sad se 'otvara', teško je to zaboraviti', rekli su za iPress hrvatski građani koji su preživjeli brodolom kraj talijanskog otočića Gigli.
'Noću sanjam da nešto tražim po brodu', slikovito opisuje gospođa Loreta Šiljeg. 'Činjenica da smo se zatekli u kritičnoj situaciji bez pojasa za spašavanje, nakon svega proživljenog i borbe za život, posebno je teška našoj djeci', rekla je.
Veliku brigu zadala im je i informacija koju su vidjeli na portalu kompanije pod čijom zastavom je plovila Costa Concordia. Naime, ispostavilo se da je toj kompaniji potrebno odštetni zahtjev dostaviti u roku od samo 10 dana, inače gube svako pravo naknade za preživljene.
Brodolomci, obitelji iz Savudrije i Umaga, imaju problema i s postupkom ishođenja novih osobnih dokumenata. Uz financijske troškove, koji su neminovni u tom postupku, faktor vremena mogao bi biti presudan.
'Budemo li morali osobno prisustvovati u Trstu predaji odštetnih zahtjeva, ne znam kako ćemo bez dokumenata do Trsta', rekao nam je Diego Makovac
'Ostalo nam je malo vremena, još s odvjetnicima sve dogovaramo', kaže Makovac. Prema njegovim riječima i dostupnim mu informacijama, premija osiguranja za svakog putnika na brodu doseže iznos od 20.000 euraza nestalu robu. Može li se pridodati odštetni zahtjev i za druge pretrpljene štete i strah te vraćanje uplaćenog iznosa za krstarenje, o čemu pišu talijanski mediji, znat će odvjetnici.