FILM

Invazija izgubljenih vrpca

22.11.2011 u 09:54

Bionic
Reading

Sve je počelo relativno benigno s 'Vješticom iz Blaira' koja je malo koštala, a zaradila brdo novca postavši jednim od najisplativijih filmova svih vremena. Od tada je procurilo još nekoliko filmova koji donose izgubljene vrpce, a taj bi mini trend svoj vrhunac mogao doživjeti tijekom idućih mjeseci kada u kina stiže brdo filmova s 'izgubljenim vrpcama'

'Vještica iz Blaira' ujedno je ukazala filmašima na to u kojem bi smjeru mogli ići: filmovi s navodno pronađenim izgubljenim vrpcama u pravilu su jeftini za snimanje (jer radi se o šatro istinitim amaterskim snimkama, a takve snimke ne trebaju biti pretjerano profesionalni), bez zvjezdanih imena i bez previše efekata (ako ih i ima, onda su slabo vidljivi zbog trešnje kamere, noćnog moda snimanja itd.). Ubrzo je uslijedilo još nekoliko sličnih naslova ('Apollo 18', 'The Last Exorcism'), a danas, nakon sjajnog 'Cloverfielda' i fenomenalno uspješnog 'Paranormal Activityja' (koji je u međuvremenu prerastao u serijal koji će dogodine najvjerojatnije dobiti četvrti dio),  čini se da su u Hollywoodu svi poludjeli za tim konceptom.

Oren Peli, čovjek koji je najzaslužniji za Paranormal Activity, odlučio nam je još jednom prodati istu foru te kao scenarist, redatelj i producent potpisuje film 'Area 51'. Pogađate, riječ je filmu u kojemu ćemo vidjeti pronađene reporterske vrpce izgubljene negdje u području dobro znanom svim teoretičarima zavjera, a umjesto duhova, ovaj put su snimljeni vanzemaljci.

Sličnu će nam priču ponuditi naslov Tape 407 prepun nepoznatih imena i s debitantima Daleom Fabrigarom i Everette Walilinom za kormilom. U tom filmu avion sa leta 407 doživi nesreću i padne na područje gdje vlada izvodi nekakve eksperimente. To će preživjele iz nesreće pretvoriti u mete neobičnih grabežljivaca, a sve će snimati jedan od putnika svojom kamerom kako biste upravo vi mogli uživati u snimkama kada ih netko pronađe (ispada da to obično bude neki holivudski producent).

Izlizani serijali

Redatelj James Wan iza sebe ima nekoliko uradaka među kojima je svakako najpoznatiji prvi dio 'Slagalice strave'. U međuvremenu je Wan nanizao još nekoliko horora, a i najnoviji film je prilog tome žanru. 'The House of Horror' donosi priču o kući koja je bila poprištem gnjusnog zločina, a Wan će nam je prezentirati u vidu pronađenih snimki, ali i policijskih snimki, novinarskih priloga te navodno i nešto normalnog snimljenog materijala.

Dobrano izlizani serijal o ukletoj kući 'The Amityville Horror' započeo je svoj život krajem sedamdesetih, nakon čega su slijedili kino nastavci u osamdesetima (jedan je čak bio i u 3D izdanju), niz televizijskih filmova u devedesetima te čak i remake u novom mileniju, pa danas postoji desetak filmova s Amityvilleom u naslovu. Producenti ga ne žele tako lako ispustiti iz ruku, a učinilo im se da bi dodatnu svježinu serijalu mogli dati ukoliko se posluže konceptom o kojem pišemo tako da se najnoviji film zove, pazite sad, 'The Amityville Horror: The Lost Tapes'. Zvuči kao čista kopija 'Paranormal Activityja', pa nekako ne vjerujemo da će autori uspjeti u svojoj nakani, ali tko zna, možda nas i iznenade.

Navodno daroviti redatelj Olatunde Osunsanmi nije pokazao previše svoje darovitosti u filmu 'The Fourth Kind' (film istog koncepta s navodnim stvarnim žrtvama izvanzemaljskih otmica), ali to ga ne sprečava da još jednom iskuša istu formu. U filmu Evidence pratit ćemo policijsku istragu zločina na čijem je poprištu pronađena žrtvina kamera i dva mobitela. Naravno, da bi se istraga privela kraju, istražitelji (i gledatelji skupa s njima) morat će pregledati sve snimke nastale tim uređajima kako bi otkrili ubojicu. 

Tedi Sarafian dolazi iz filmske obitelji jer su mu otac Richard C. Sarafian i braća Richard jr. i Deran Sarafian također filmaši, dok mu je proslavljeni Robert Altman ujak. Tedi je do sada nešto sitno radio na filmovima (između ostalo napisao priču za Terminatora 3), a debitirat će filmom o šestorici lovaca na duhove kojima se pruži prilika istražiti jedno od najpoznatijih ukletih mjesta u Americi vinariju King's Ransom. 

Od svih gore pobrojanih horora nešto drukčije zvuči projekt 'Chronicle' u kojemu pratimo trojicu mladića na izletu (naravno kroz snimke koje sami snimaju) tijekom kojega će sva trojica dobiti posebne moći. Od početne mladenačke zaigranosti i prevrtanja automobila mislima, razvoj moći dovest će ih u ozbiljne probleme. Kakve, saznat ćemo kada u Hollywoodu pronađu njihove vrpce, a moramo priznati da nam se najava filma prilično svidjela. Filmom debitira mlađahni Josh Trank, a scenarij je napisao Max Landis, sin redatelja Johna Landisa.

Iako se u pravilu taj koncept amaterskih snimki s uzdrmanom kamerom najviše sviđa mladim filmašima i ujedno im pruža priliku za relativno jeftine debije, njime se odlučio pozabaviti i iskusni redatelj Barry Levinson. Nakon hitova poput 'Kišnog čovjeka' ili 'Good Morning, Vietnam', taj redatelj se odlučio okušati u horor žanru filmom 'The Bay'. Film opisuju kao ekološki horor o nekakvim parazitima što putem otrovane vode zaposjedaju ljude, a Levinson se odlučio snimiti ga na gerilski način i bez filmskih zvijezda.