RADIKALNE MJERE ZA OPSTANAK

Iz HŽ Carga odlazi 1.100 ljudi, a plaće se režu za 20 posto

27.01.2014 u 14:26

Bionic
Reading

Nakon propalih pregovora s rumunjskim Grampetom, u Ministarstvu pomorstva prometa i infrastrukture okrenuli su se novom rješenju za posrnuli HŽ Cargo

Ministar Hajdaš Dončić stavio je pred Upravu tvrtke zadatak prema kojem u narednih 14 dana moraju sa svim socijalnim partnerima pregovarati o planu restrukturiranja, koji uključuje odlazak 1.100 zaposlenika, 20 posto niže plaće za vrijeme cijelog trajanja procesa restrukturiranja i rezanje prava iz kolektivnog ugovora.

'To je preduvjet za to da Vlada osigura 230 milijuna kuna za restrukturiranje, ali ne za plaće, nego za zbrinjavanje viška zaposlenih i obveze prema dobavljačima. Naš konzervativni plan kaže da i uz pet posto manje prihode nego što ih ima sada HŽ Cargo može opstati. Ako u roku od 14 dana plan ne bude prihvaćen, alternativa je stečaj s likvidacijom', rekao je Hajdaš Dončić.

Što se tiče AGIT-a, on će biti djelomično pripojen HŽ Cargu i to njegov dio čija se djelatnost preklapa s Cargovim, a intermodalni prijevoz ostat će u domeni AGIT-a uz smanjenje broja zaposlenih. Također je najavio i da će se ići u prodaju oko 1.800 vagona čija je vrijednost procijenjena na oko 150 milijuna kuna.

U HŽ Cargu trenutačno je zaposleno 3.482 ljudi, u prvom valu trebalo bi otići 800, potom 160, a nakon toga 246 zaposlenih iz RŽV Čakovca koji se planira privatizirati.

Odgovarajući na pitanje zašto se odmah na ide u stečaj s likvidacijom budući da su uvjeti za takvo što ispunjeni, Hajdaš Dončić naveo je kako je interes RH da HŽ Cargo opstane.

Dodao je i kako je njegova privatizacija i dalje opcija, ali da se raspisivanje javnog natječaja sasvim sigurno neće dogoditi ove godine.

Prema podacima Uprave HŽ Carga, trenutne kratkoročne obveze te tvrtke su 248 milijuna kuna, kolika su i potraživanja, a dugoročne su 800 milijuna kuna.

Na tvrdnje rumunjske strane da su razočarani načinom na koji su pregovori prekinuti te da bi se hrvatska strana postavila drugačije da se radilo o nekoj tvrtki iz Zapadne Europe, Hajdaš Dončić naveo je kako je Rumunjska članica EU-a i da je to uvijek tako kad netko bude nezadovoljan poslovnim ishodom u konačnici.