Explore Zagreb
Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić
Explore Zagreb
Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić
'Explore Zagreb – Smart Guide, 2015' pokrenut je kako bi se na jednom mjestu i na moderan način objedinilo informacije o turističkoj ponudi Zagreba. Riječ je o tiskanom interaktivnom vodiču koji svojim sadržajem i tehnološkim rješenjima gostima omogućava brz pronalazak potrebnih informacija, bilo da je riječ o kulturno-povijesnim znamenitostima, traženju odgovarajućeg smještaja, ugostiteljskih objekata, zabavnih sadržaja ili kupnji. Vodič nam je nakon uspješnog izdavanja prvog broja predstavio njegov autor Ivica Matas
Matas se već godinama bavi poslovima vezanima uz turizam, a ovaj iskorak u svijet turističkih vodiča, edukativnih knjižica koje će turistima olakšati upoznavanje hrvatskih gradova, predstavlja mu nov izazov. Trenutačno je na tržištu vodič za Zagreb, no već sljedeća godina donosi širenje projekta na jadransku obalu.
'Baveći se turističkom djelatnošću, uočio sam potrebu objedinjavanja svih korisnih informacija o turističkoj ponudi na jednom mjestu. Planirajući izradu vodiča, analizirali smo niz podataka. Primjerice, što goste najviše zanima, koje usluge najčešće koriste, kako dolaze do informacija, koliko se dugo zadržavaju u gradu i mnoge druge. Na temelju tih informacija stvorili smo koncept vodiča kojim smo željeli na zabavan i interaktivan način prezentirati ponudu grada, a brojne pohvale korisnika i turističkih djelatnika kojima smo olakšali pružanje traženih informacija, svjedoče da smo u tome uspjeli', zadovoljno kaže Matas.
Skeniranjem QR kodova do najvažnijih informacija
Ovaj vodič razlikuje se od drugih na tržištu prema nekoliko značajki. Prije svega sadrži tri vrste QR kodova koji se skeniraju putem brojnih internetskih aplikacija: AUDIO GUIDE kod je koji turistima omogućuje slušanje audiozapisa o znamenitostima, nalik onom što bi im i turistički vodič rekao, opisuje autor ovog vodiča. TAKE ME THERE putem spajanja na navigacijski sustav olakšava pronalazak željenog odredišta (restorani, trgovine, muzeji itd.), FIND OUT MORE kod je kojim korisnika spajaju na internetske stranice turističkih zajednica gdje mogu pronaći još detaljnije informacije o mjestu u kojem se trenutačno nalaze.
'Krenuli smo od glavnih gradskih znamenitosti uz koje smo dodali najvažnije informacije o njima te kartu s fotografijama za lakše snalaženje i pronalazak. Za goste koji ostaju u Zagrebu nekoliko dana, u vodič smo uvrstili sve zanimljive lokacije u okolici poput Samobora, Trakošćana, Krapine, Velikog Tabora i druge. Imajući u vidu potencijalne situacije u kojima se turisti mogu naći i gdje im može zatrebati korisna informacija, napravili smo sadržajan i vizualno dopadljiv tablični prikaz kako bismo im omogućili korištenje vodiča na pregledan i zanimljiv način', objašnjava autor.
'How much?'
Kod realizacije ovog projekta bilo je važno napraviti turistički vodič koji će se isticati na tržištu, kako kvalitetom sadržaja tako i izgledom. Osim u tiskano izdanje, sredstva su uložena i u izradu internetske stranice, ali i naše facebook-stranice na kojoj redovito prezentiramo sva relevantna turistička događanja u gradu Zagrebu potičući korisnike na širenje tih informacija. Osim toga, gostima je veoma čudno da je riječ o besplatnom primjerku.
'Često sam svjedočio situaciji da gosti uzevši vodič u ruke pitaju 'How much?', znajući da se vodič takve kvalitete u inozemstvu plaća od sedam do 10 eura te se ugodno iznenade odgovorom da je izdanje besplatno. Znamo da je ovaj naš vodič na razini prodajnih vodiča i mnogi nas to pitaju, ali željeli smo na taj način ponuditi dodatnu vrijednost i prepoznatljivost, a komercijalno se pokriti zahvaljujući oglasima. No,bez obzira na kvalitetu, ako vodič nije dostupan širokom krugu korisnika na svim najfrekventnijim turističkim točkama, cijela priča ostaje samo na umjetničkom dojmu. Stoga smo izuzetno ozbiljno pristupili distribuciji putem Turističkih informativnih centara grada Zagreba, a naša distributivna mjesta su i brojne recepcije hotela, hostela, info ureda, muzeja i drugih institucija u centru grada i okolici', priča Matas.
Osim samog grada Zagreba, distribucija uključuje zračne luke, kolodvore, trajektna pristaništa, turističke informativne centre i brojne hotele i hostele na jadranskoj obali, a što se vidi i u galeriji distributivnih mjesta na internetskoj stranici vodiča. Osim toga, postoji i vodič 'Way to the Adriatic' koji gostima koji vrijeme provode na obali daje informacije o glavnom gradu i obrnuto.
U planu izrada aplikacije
Iako je tako povezan sadržaj naišao na izuzetno pozitivne reakcije, zbog prostorne ograničenosti, odlučili su za sezonu 2016. izdati još jedan, samostalni vodič, pod nazivom 'Explore Adriatic' u kojem će prema sličnom konceptu i iskustvima obuhvatiti turističko područje od Istre do Dubrovnika. Osim gradova i atraktivnih lokacija, vodič će uključivati i interaktivnu nautičku kartu Hrvatske.
'Vjerujemo da će i ovo izdanje polučiti jednak uspjeh, temeljen prije svega na pozitivnim reakcijama korisnika te povjerenju i zadovoljstvu naših klijenata oglašenih u vodiču. Ili kako bi to istaknuo jedan od njih na svojoj facebook-stranici: 'Ponosni smo što smo dio najcool turističkog vodiča ove sezone. Ovo su reakcije koje nam pune dušu i pokazuju da smo na pravom putu. Naravno, već vrijedno radimo dalje, planiramo izradu aplikacija za oba izdanja uz još neka tehnološka iznenađenja, ali neka to ipak ostane tajna – zadovoljno poručuju iz ovog najcool vodiča', zaključuje Matas.