Na jedan sat, od 10 do 11 sati, u ponedjeljak je u Zadru bio zaustavljen javni gradski promet, čime su vozači gradske tvrtke Liburnije upozorili na loš položaj i zahtjev za 10-postotnim povećanjem plaće
Oko 90 posto vozača gradske prijevozničke tvrtke Liburnije upozorilo je na loš položaj i niske plaće koje im gradska vlast i uprava tvrtke odbijaju povisiti jer u gradskom proračunu, kako tvrdi gradonačelnik Branko Dukić, nema 2,7 milijuna kuna, koliko bi bilo dovoljno da se udovolji sindikalnim zahtjevima.
Prosječna plaća vozača, kako se čulo na prosvjedu, je oko 4200 kuna.
'Bili smo prisiljeni reagirati na ovaj način kako bismo poboljšali uvjete života. Dok su proračuni u plusu i plaće se dižu političarima i direktorima, nama stalno ostaju iste, osim povećanja od zakonskih 0,5 posto. Ne može se nezakonito raditi pritisak na radnike, pogotovo one zaposlene na određeno, da ne idu u štrajk. U ovome smo svi zajedno i ne bude li pozitivnog odjeka, prosvjedi će biti još veći', najavio je predsjednik Sindikata prometa i veza Stjepan Lisičak.
Dodao je da radnici imaju potporu i onih malobrojnih koji su vozili autobuse između 10 i 11 sati, što su to morali jer imaju ugovore na određeno vrijeme i rečeno im je kako im, budu li štrajkali, neće biti produženi.
Sindikalni povjerenik Sindikata prometa i veza Hrvatske u Liburniji Marin Sikirić rekao je kako će vozači 'žestoko reagirati na pokušaje opstrukcije štrajka', a Dinko Rogić iz Sindikata vozača i prometnih radnika istaknuo je loš položaj u kojem nisu samo vozači, nego i majstori.
'Moramo imati takvu sistematizaciju da majstor bude majstor, a ne čistač', rekao je.
Pravni povjerenik Teritorijalnog ureda SSSH u Zadru Vedran Uranija ponovio je zahtjeve zaposlenika koje su sindikati prošli tjedan saželi u otvorenom pismu direktoru tvrtke Edvinu Šimunovu i gradonačelniku Zadra Branku Dukiću.
To su, među ostalim, povećanje osnovice plaće radnicima Liburnije za najmanje 10 posto, izrada nove sistematizacije radnih mjesta i druga prava poput plaćanja noćnoga i prekovremenog rada te rada vikendom.
'Novca ima, samo ga treba pravednije preraspodijeliti. Ne može politika odlučivati o visinama plaća, one trebaju biti u skladu s obavljenim poslom', rekao je Uranija, ističući da će se radničke i sindikalne aktivnosti nastaviti i pojačavati iz tjedna u tjedan dok zahtjevi ne budu prihvaćeni.
Javni gradski prijevoz organiziran je na gotovo cijelom području Zadarske županije, uključujući i otoke Ugljan, Pašman, Dugi otok i Iž, a ima 50-ak autobusa. U Liburniji je zaposleno oko 250 ljudi.
Gradonačelnik Zadra potkraj veljače donio je odluku o povećanju plaća gradskim direktorima s obrazloženjem kako im samo vraća primanja na ona prije recesije 2009. godine.