IZBORI NA FACEBOOKU

Josipović prvi, Tuđman ispred Hebranga i Primorca

09.12.2009 u 07:00

Bionic
Reading

Jeste li znali da je korisnicima Facebooka od predsjedničkog kandidata najjače hrvatske stranke Andrije Hebranga, ali i od bivšeg Sanaderovog ministra Dragana Primorca simpatičniji Miroslav Tuđman? Tako je, naime, pokazalo istraživanje inicijative Mnijenje.com, koja mjeri reakcije birača na predizborne online aktivnosti kandidata

Mnijenje.com inicijativa je čiji je cilj istraživanje tržišta i javnog mnijenja među hrvatskim korisnicima Facebooka. Kako, prema podacima medijske agencije O'Reilly Media, više od 600 tisuća hrvatskih surfera aktivno koristi Facebook, jasno je da Facebook predstavlja atraktivan izvor informacija o stavovima i razmišljanjima dijela hrvatskih građana.

Istovremeno, društvene mreže, posebice ona vodeća kao što je Facebook, omogućuju i aktivnu ulogu članove zajednice u kreiranju javnog mnijenja i kontinuiranu dvosmjernu komunikaciju između građana i onih koji nude određenu

Kandidati na Facebooku

uslugu, proizvod ili u slučaju predsjedničkih kandidata - svoju osobnost i viziju.

Predsjednički kandidati u predizborno su vrijeme manje ili više prihvatili 'Obamin poučak' i odlučili se na komunikaciju s potencijalnim biračima putem web stranica i društvenih mreža, no pitanje je u kojoj će se mjeri birači odazvati na njihove online aktivnosti i dati im svoje povjerenje.

Mnijenje preko svoje aplikacije na Facebooku traži odgovore na ovo pitanje. U tjednima do prvog kruga izbora (a kako se trenutno čini, i u drugom krugu), tportal i Mnijenje će vas redovito informirati o virtualnim glasovima korisnika Facebooka.

Danas donosimo pregled postotaka glasova za predsjedničke kandidate na cijelom uzorku korisnika Facebooka. Aplikacija Mnijenje prikupila je glasove ukupno 1.589 članova Facebooka starijih od 18 godina, a s približavanjem izbora, broj sudionika u ovim anketama svakodnevno raste.

Bandić ima više fanova, ali ne i glasova

Prema prvim rezultatima, među članovima Facebooka najpopularniji je SDP-ov kandidat Ivo Josipović sa 18 posto glasova, a slijedi ga bivši stranački kolega Milan Bandić. Iako Bandić na Facebooku ima najviše fanova, izgleda da to nije dovoljno da ga se proglasi najpopularnijim kandidatom na internetu.

Pusić omiljena u online svijetu

Osim vodećeg dvojca Josipović-Bandić, respektabilan broj glasova dobili su Vesna Pusić i Nadan Vidošević. Štoviše, razlika u broju glasova između njih i vodećeg Josipovića nije velika, te se može govoriti o  borbi četiri kandidata za online predsjednika ili možda predsjednicu.


Naime, iako ankete na općoj populaciji hrvatskih građana Vesni Pusić ne daju puno šanse, čini se da su mnogi članovi online zajednice prepoznali Vesnu Pusić kao poželjnu predsjednicuHrvatske.

Od kandidata snažnije prisutnih u medijima, treba spomenuti Dragana Primorca koji je u ovom istraživanju (zasad) dobio izuzetno mali broj glasova. Izgleda da ga Facebook ne voli. Sjetimo se samo relativno nedavnih demonstracija srednjoškolaca u vrijeme njegovog ministarskog mandata pokrenutih upravo preko ove društvene mreže – znači li ovo da su članovi Facebooka dosljedni samima sebi ili pak teško opraštaju?

Tuđman pretekao Primorca i Hebranga

U našem istraživanju Primorca je pretekao i Miroslav Tuđman. Za utjehu Primorcu, Tuđman je pretekao i kandidata vladajuće stranke Andriju Hebranga, koji se našao u društvu s još jednim kandidatom desnice, Josipom Jurčevićem

Izvjesno je, međutim, da se uspjeh Borisa Mikšića na prošlim predsjedničkim izborima, kada je zamalo ušao u drugi krug, neće ponoviti - u našoj Facebook anketi dobio je manje od jedan posto glasova, kao i relativno nepoznati Slavko Vukšić

Kada je pak riječ o neodlučnima – u ovom trenutku oko sedam posto ispitanika još se nije odlučilo kojem kandidatu dati svoj glas. Do prvog kruga izbora ostalo je manje od tri tjedna, tako da se neodlučni još stignu opredijeliti, a i na kandidatima je da se sa što više zanimljivih nastupa i dobrih ideja približe biračima.

Iz izjava kandidata, njihovih reklamnih spotova i (ne)aktivnosti na internetu, nije teško pogoditi kojim se skupinama birača obraćaju. Koliko su uspješni kod korisnika Facebooka, kako su prošli u različitim dobnim skupinama i jesu li uspješniji kod žena ili kod muškaraca, možete pročitati u sljedećem članku o istraživanju Mnijenja.

Popularnost kandidata na Facebooku prema istraživanju Mnijenja