150 TISUĆA POSJETITELJA IZ 120 ZEMALJA

Jubilarna Ultra ove godine u Splitu: 'Idemo na europski vrh'

12.06.2024 u 14:29

Bionic
Reading

Jubilarno deseto izdanje Ultra Europe festivala, koje će se od 12. do 14. srpnja održati u Splitu i potom na otocima Braču, Hvaru i Visu, po procjenama organizatora pohodit će ukupno 150 tisuća posjetitelja iz najmanje 120 različitih država svijeta. Potvrđeno je da Ultra ostaje u Splitu i Dalmaciji i u idućim godinama, a cilj je doseći 180 tisuća posjetitelja i tako ući u krug tri najveća glazbena festivala u Europi

Ovog ljeta u Splitu će nastupiti 40 izvođača, te ukupno čak dvjestotinjak DJ-eva tijekom sedmodnevnog programa. Prve tri festivalske večeri tradicionalno se organiziraju na stadionu Park mladeži, a potom slijedi program u Bolu na Braču, u Hvari i u tvrđavi Fort George na Visu.

'Ultra Worldwide najveći je glazbeni događaj na svijetu, s po jednim festivalom na svakom kontinentu, to su svojevrsne glazbene Olimpijske igre. Čast je da Split predstavlja cijelu Europu uz gradove poput Tokyja, Sydneyja i Miamija', rekao je organizator Joe Bašić i najavio da će ovogodišnje izdanje biti 'najbolje do sada'.

Bašić je potvrdio da će se Ultra i u idućim godinama održavati na istoj lokaciji, te očekuje da će se o tome uskoro postići dogovor s državom, Splitsko-dalmatinskom županijom i Gradom Splitom. 'Ovaj festival je motor razvoja Splita i Hrvatske, dokaz da se ovdje nešto može organizirati na uistinu svjetskoj razini. No potencijal je još veći', rekao je.

Već danas splitski festival je drugi najposjećeniji u obitelji Ultra, a prvi je po broju različitih nacionalnosti posjetitelja.

Kao ograničavajući faktor spomenuo je zračnu luku koja u vrhuncu sezone ima ograničen kapacitet, te privatni smještaj u kojemu su cijene značajno narasle. 'Našim gostima treba smještaj svih kategorija, a ne samo luksuzni', objasnio je Bašić.

Podršku festivali i ove godine dale su sve razine vlasti: direktor Hrvatske turističke zajednice Kristijan Staničić kazao je da su zahvaljujući Ultri Split i Hrvatska prerasli u globalno prepoznatu turističku destinaciju. Učinak na gospodarstvo procjenjuje se na oko 80 milijuna eura godišnje, uz gotovo nemjerljivu usmenu promociju gostiju. Samo promocija preko različitih platformi, kaže Staničić, vrijedi najmanje 30 milijuna eura.

'Brojke su impresivne', potvrdio je na konferenciji za novinare zamjenik splitsko-dalmatinskog župana Stipe Čogelja, dok je splitski dogradonačelnik Antonio Kuzmanić kazao da gradska vlast zajedno s organizatorima intenzivno radi na tome da se ponašanje posjetitelja kreće u očekivanim okvirima.

'Građani Splita imaju suživot s Ultrom i podržavaju je', rekao je Kuzmanić.

Druga večer Ultra Europe festivala
  • Druga večer Ultra Europe festivala
  • Druga večer Ultra Europe festivala
  • Druga večer Ultra Europe festivala
  • Druga večer Ultra Europe festivala
  • Druga večer Ultra Europe festivala
    +14
Ultra Europ festival u Splitu Izvor: Pixsell / Autor: Ivana Ivanovic/PIXSELL

'U tjednima uoči, za vrijeme i nakon festivala primamo i otpremamo oko 1800 zrakoplova i oko pola milijuna putnika', pohvalio se pomoćnik ravnatelja Zračne luke Split Pero Bilas, dok je Joze Tomaš iz Hrvatske gospodarske komore (HGK) iznio brojke o više nego dvostrukom rastu svih turističkih pokazatelja u Splitu i okolici u odnosu na 2013. godinu, kada je održano prvo izdanje Ultra Europe.

Sami organizatori iznijeli su cijeli niz konkretnih brojki - primjerice da je od 2013. godine do danas zabilježeno ukupno 1,3 milijuna posjetitelja.

'U prvoj godini imali smo ih ukupno 75 tisuća, a cilj je bio doseći 150 tisuća godišnje - što smo i ostvarili. Na dnevnoj razini planirali smo podići maksimalnu posjećenost sa 26 tisuća na 40 tisuća, a to smo i premašili sa 46 tisuća. prosječni boravak turista u Hrvatskoj produljen je s tri na sedam dana, a prosječna potrošnja sa 78 na 340 eura', pohvalio se Joe Bašić.

Prva večer Ultra Europe festivala u Splitu
  • Prva večer Ultra Europe festivala u Splitu
  • Prva večer Ultra Europe festivala u Splitu
  • Prva večer Ultra Europe festivala u Splitu
  • Prva večer Ultra Europe festivala u Splitu
  • Prva večer Ultra Europe festivala u Splitu
    +58
Ultra Europe festival u Splitu Izvor: Pixsell / Autor: Ivana Ivanovic/PIXSELL

Marketinška vrijednost oglašavanja povećana je s 3,5 milijuna eura na 30 milijuna eura, a vlastito ulaganje organizatora također s 3,5 milijuna na 12 milijuna eura svake godine. Bašić tvrdi da je s početnih petnaestak posto 2013. godine, udio domaćih dobavljača, radne snage i usluga ove godine narastao na više od 70 posto.

'Sjedište tvrtke MPG Live kao organizatora festivala ove godine prebačeno je u Split, grad koji ima kapacitet postati najbitniji na obali u svim segmentima, uključujući turizam', rekao je Bašić.

Pozvavši se na Ekonomski institut procijenio je da je ukupna dodatna potrošnja tijekom dosad održanih festivala dosegla 500 milijuna eura, a više od 100 milijuna je, kako je rekao, uplaćeno direktno u državni proračun.