Napokon ste otvorili taj Tumblr blog o kojem svi toliko pričaju, no ni nakon svog vremena utrošenog u stvaranje zanimljivih postova još uvijek nemate dovoljno followera. Razgovarali smo s jednim iskusnim tumblrašom i sastavili par tehničkih savjeta koji bi vam mogli pomoći da to promijenite
Priča je poznata i za veliku većinu ista: nakon malo razmišljanja i premišljanja treba li vam uopće u životu još jedan društvenomrežni servis, na kraju ste se ipak odlučili dati šansu Tumblru i kreirali ste profil. Primijetili ste da je relativno lako postavljati slike, linkove i videozapise, zatim vjerojatno odredili tematsku odrednicu vašeg Tumblr bloga (film, glazba, SF, retro ili možda čak erotika) i tako si stvorili novu zanimaciju u dragocjeno vrijeme dokolice. Međutim, ubrzo je uslijedio hladan tuš! Izgleda da vas na Tumblru prati vrlo malo korisnika i njihov se broj povećava puževim korakom (OK, ako ste se odlučili za erotski blog, priča je u pravilu suprotna). Shvatili ste da Tumblr nije Facebook na kojem su ionako svi koje poznajete, a nekako vam se čini da ste i na Twitteru relativno brzo došli do pristojnog broja pratitelja, premda možda osobno znate 10 ljudi koji ga koriste.
Zašto je Tumblr tako tvrd orah? Kao prvo, valja imati na umu da ga kod nas koristi još uvijek vrlo malo ljudi, a čak nema ni procjena koliko taj broj iznosi. U globalnim razmjerima, korisnika Tumblra ima oko osam milijuna, što je na prvi pogled lijepa brojka, ali zanemariva u usporedbi s Twitterom, Facebookom, pa čak i Linkedinom. Znači, Tumblr je svojevrsna društvenomrežna niša, a da bi ste se u njoj istaknuli, morate biti drugačiji i zanimljivi.
Kristian Benić, suradnik Plana B i kreator Tumbr bloga retro tematike Kile100, smatra kako se moguća formula za popularnost na Tumblru sastoji od tri elementa - aktivnosti, originalnosti i atraktivnosti. 'Aktivnost je nužna zbog potrebe česte prisutnosti na tuđem dashboardu (pregledu postova koje stavljaju drugi korisnici - op. a.) jer tako dolazi do jednostavnije percepcije i dugotrajnije memorije, bilo pozitivnog bilo negativnog, određenog Tumblr bloga', kaže Benić, koji poručuje i da veća aktivnost donosi lakšu uočljivost.
Naravno, aktivni pristup bloganju ne znači mnogo ako nismo barem malo drugačiji od ostalih. 'Originalnost je 'sveti gral' i naravno da svatko kome je stalo do bar trunke popularnosti vlastitog Tumblra traži 'ljubičastu kravu'', ističe Benić.
Što se tiče atraktivnosti, Benić kaže da je ona slična originalnosti, no nije riječ o istoj pojavi: 'Naime, atraktivnost znači da svaki pojedinačni post mora plijeniti pažnju između gomile materijala na dashboardu. Kako na Tumblru korisnici uglavnom komuniciraju vizualnim materijalima, privući pažnju je najsloženiji problem. Jasno je da je atraktivnost relativan pojam, tako da svakako ovisi o kontekstu ukusa ciljane publike.'
Originalnosti i atraktivnosti vas ne možemo poučiti, tu je sve na vama. Ali možemo vam dati nekoliko 'tehničkih' savjeta za povećanje popularnosti na Tumblru koji nikako ne mogu škoditi:
1. Počnite pratiti one korisnike čiji blogovi su tematski slični vašem. Velika je vjerojatnost da će oni uzrvatiti istom mjerom. Također, 'lajkajte' i 'reblogajte' postove koji su vam zanimljivi i na neki način tematski povezani s vašim blogom.
2. Kreirajte jasne i smislene ključne riječi kod svakog posta jer vas po njima netko može i pronaći.
3. Budite redoviti u slanju postova, ali nemojte pretjerati s njihovom količinom. Iskoristite opciju Queue pomoću koje možete odrediti vremenski interval u kojem će se pojavljivati vaši postovi.
4. Tumblr ima opciju koja omogućuje istovremeno slanje postova na Twitter i Facebook. Nije je loše koristiti jer možda i na taj način steknete novog pratitelja, a možda i potaknete nekog svog prijatelja da otvori vlastiti Tumblr profil.
5. Navodite izvore i linkove materijala koje postavljate na Tumblr. Time si poboljšavate reputaciju i potencijalno samu praćenost.
I najvažniji savjet: nemojte odustati!