MANTRE I MEGAPROJEKTI

Kako to Bandić opet kani graditi metro i što je brzim podzemnim tramvajem?

12.08.2015 u 10:19

Bionic
Reading

Da će Zagreb dobiti metro, gradonačelnik Milan Bandić najavljuje i više nego često, samo se godinama još ništa po tom pitanju nije baš pomaklo, no njega to nije spriječilo da obilazeći netom popravljene ceste i Dolac opet najavi da će 2017. godine početi izgradnja metroa dok stručnjacima nije jasno kako misli početi tako zahvat bez idejnog rješenja, projektne dokumentacije i javne rasprave, a nije baš jasno ni otkud novac za takvu prilično skupu priču

'Rekao sam i ponovit ću – otvaranje utrobe Dolca na minus pet je početno otvaranje Jelačić placa i prvi metar metroa', opetovao je zagrebački gradonačelnik novinarima na otvaranju obnovljene zagrebačke Avenije Marina Držića. No, koliko god već puta Bandić mantrao o metrou još nema idejnog rješenja, projektne dokumentacije i javne rasprave.

'Prije nego što se donese konzensus i napravi konačno rješenje koje će biti prihvaćeno na svim razinama, neodgovorno je uopće pričati o početku', upozorava za HRTŽeljko Marušić sa zagrebačkog Prometnog fakulteta, a njegov kolega Ivan Dadić za javnu televiziju napominje: 'Mi možemo napraviti metro, on košta oko sto milijuna eura po kilometru što znači za deset kilometara treba nam potrošiti oko milijardu eura'.

Osim toga, odluka o metrou ne može biti samo u rukama gradonačelnika, nego i Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, a valja podsjetiti i da je Zagreb na trusnom području na kojemu je česta seizmološka aktivnost pa Ivo Allegretti, voditelj Državne seizmološke službe, za HRT ističe: 'Mora se napraviti sva istraživanja i proračune te se prema tome mora graditi i oblagati tunel'.

Svojedobno se, međutim, umjesto metroa planiralo raditi brzi podzemni tramvaj nakon što je 2006. godine na javnom natječaju pobijedio projekt lake gradske željeznice, a HRT-u je Davorin Kolić, predsjednik Hrvatske udruge za tunele i podzemne građevine - ITA Croatia kazao: 'Rješenje je to da se sustav tramvaja djelomično spusti pod zemlju i to upravo na linijama u smjeru sjever-jug i istok-zapad, da se spušta centralne dijelovi linije u dijelovima gdje je centralizacija pojačana'.