Na adresu ministra Branka Bačića i njegovih bliskih suradnika Marija Babića i Ivana Franičevića, kao i ministra mora i prometa Božidara Kalmete, iz Splita su upućene teške optužbe: privatna brodarska tvrtka Linijska nacionalna plovidba (LNP), koja održava nekoliko trajektnih i brzobrodskih linija na Jadranu, tvrdi da su omogućili Jadroliniji nezakonito ubiranje čak 200 milijuna kuna državnih potpora. Naime, aktualni ministar zaštite okoliša i graditeljstva donedavno je bio predsjednik Nadzornog odbora Jadrolinije
Svoju tvrdnju u LNP-u potkrepljuju presudom Upravnog suda kojom su poništeni natječaji za četiri brzobrodske linije (Lastovo - Split, Mali Lošinj - Rijeka, Vis - Split i Bol - Split), na kojima je Jadrolinija ubrala goleme
državne potpore. U LNP-u su još 2007. godine upozoravali na pogodovanje državnom brodaru i činjenicu da se Jadrolinija za sve četiri linije natjecala s istim brodom, no koncesije su poništene tek nakon odluke Upravnog suda u rujnu ove godine. Unatoč tome, Bačićevi suradnici iz Agencije za obalni linijski pomorski promet odbijaju raspisati novi natječaj i dopuštaju Jadroliniji da nezakonito održava linije na kojima je ionako nelegalno ubrala goleme poticaje.
'Ministarstvo prometa i Agencija za obalni linijski promet već godinama na sve moguće načine sustavno pogoduju Jadroliniji, sprečavaju decentralizaciju i liberalizaciju te oštećuju privatne brodare', tvrdi direktorica LNP-a Antonija Mišura. Zbog izravne štete koju je pretrpjela ta tvrtka već je pokrenula tužbu protiv države na iznos od sedam milijuna kuna.
Izravan povod javnom istupu te splitske tvrtke jest najnoviji natječaj za koncesiju za liniju Žirje - Kaprije - Šibenik, a LNP se također natjecao te je izbačen iz konkurencije doslovce sat vremena prije isteka natječajnog roka. Iz ministarstva Božidara Kalmete je, naime, u ponedjeljak poslana poruka faksom po kojoj LNP ne udovoljava uvjetima natječaja jer nije dokazao postojanje kolektivnog ugovora u tvrtki, iako u natječajnoj dokumentaciji taj uvjet nije ni spomenut! To je, tvrde Splićani, spriječilo otvaranje osam novih radnih mjesta i uskratilo im prihod od 25 milijuna kuna u pet godina.
Da stvar bude apsurdnija, kolektivni ugovor u LNP-u jest potpisan, što je potvrdio i povjerenik Hrvatskog sindikata pomoraca Denis Jelaska.
Tvrtka LNP, inače, s dva trajekta i četiri katamarana održava trajektne i brzobrodske linije na Jadranu već 11 godina, ima 52 zaposlena s prosječnom neto plaćom od 6.200 kuna, a ovog ljeta na većini linija zabilježila je rast prometa od preko 30 posto.