EU - TU (NE) PRIPADAMO

Katastrofalni rezultati Vladine kampanje na Facebooku

16.09.2011 u 08:08

Bionic
Reading

Kampanje svih vrsta na najpopularnijoj i najkorištenijoj društvenoj mreži Facebooku prilično su učinkovite, ako im se posveti barem malo pažnje. U slučaju naše Vlade te Ministarstva vanjskih poslova i europskih integracija i njihove kampanje Tu pripadamo, Facebook je zadnja rupa na svirali

Prvog dana srpnja ove godine predsjednica Vlade Jadranka Kosor predstavila je javnosti pregovaračka stajališta Republike Hrvatske u pregovorima s Europskom unijom. Usporedo, predstavljen je i dizajn vizualnog identiteta kao i slogan informativne kampanje uoči referenduma o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj Uniji. Tu pripadamo slogan je koji je Vlada odabrala kao najbolje kreativno rješenje pro EU kampanje, za ulazak Hrvatske u Europsku uniju.

Kampanja se vodi na nekoliko različitih 'frontova', u obliku televizijskih reklama, radiskih jingleova, kanala YouTube te pripadajuće fan stranice na Facebooku, očekivanog naziva Tu pripadamo.

Otkako je predstavljena, 1. srpnja 2011, fan stranica Tu pripadamo uspješno je prikupila 'impresivnu' brojku od 55 fanova; dobro ste pročitali. Jednako tako vrlo je vjerojatno da je većina prikupljenih fanova iz samih redova MVPEI-ja i Vlade, koji su zbog profesionalnih razloga 'morali' 'lajkati' ovu stranicu.

'Službena stranica na Facebooku o znaku i sloganu informativne kampanje uoči referenduma o pristupanju Hrvatske Europskoj uniji’, stoji u opisu spomenute stranice, no sudeći po aktivnosti administratora, izgleda da našoj Vladi uopće nije cilj ulazak Hrvatske u EU, barem što se korisnika Facebooka tiče. U razgovoru s glasnogovornikom Ministarstva vanjskih poslova i europskih integracija Berislavom Živkovićem saznajemo da ova fan stranica nije u njihovoj nadležnosti, iako bi prema svim pravilima trebala biti, nego u nadležnosti Vlade. Nažalost, nakon nekoliko dana bezuspješnih kontakata nismo uspjeli dobiti očitovanje Vlade o fan stranici Tu pripadamo.

Kao što rekosmo u uvodu članka, kampanje na Facebooku spadaju u kategoriju promotivnih kanala koji imaju odličnu učinkovitost, i to za gotovo ništa ili vrlo malo financijskih sredstava. Više uopće ne treba trošiti riječi na njihovu učinkovitost, no svejedno ćemo ponoviti. Svjetske političke opcije dobivale su izbore ili predsjedničke pozicije, u slučaju američkog predsjednika Barracka Obame, upravo zahvaljujući kampanjama na Facebooku i ostalim društvenim mrežama. Izgleda da našoj Vladi i MVPEI-ju nešto više od milijun i pol Hrvata na Facebooku nisu ciljana publika.

Ako baš želite, 'lajkajte' Vladinu fan stranicu Tu pripadamo na Facebooku, no time se nećete baš okoristiti. No ako postanete fan tportala na Facebooku, postajete član zajednice koja broji više od 120.000 fanova.