Splitska je policija Županijskom državnom odvjetništvu u Splitu podnijela kaznenu prijavu protiv nepoznate osobe ili više njih zbog izazivanja željezničke nesreće koja se dogodila u petak oko 12,05 sati u Rudinama kod Kaštela, izvijestila je policija
Kako je rekla zamjenica glasnogovornice Kristina Sladojević, policija nepoznate osobe sumnjiči za izazivanje željezničke nesreće na 304. kilometru dionice željezničke pruge između Labina i Kaštel Starog
Radi se o kaznenom djelu opće opasne radnje prouzrokovanjem željezničke nesreće u kojoj je nagibni putnički vlak na liniji Zagreb-Split izletio s tračnica kojom prilikom je šest osoba poginulo, više desetaka ozlijeđeno te je pričinjena veća materijalna šteta, stoji u kaznenoj prijavi.
Dežurni istražni sudac Davor Svalina nije želio davati službene podatke o tijeku istrage, no neslužbeno se doznaje da je istraga okončana te da je nesreću najvjerojatnije uzrokovalo protupožarno kemijsko sredstvo na šinama.
Jučerašnja rekonstrukcija nesreće u splitskom predgrađu Kopilici u kojoj su željezničke šine posute istim kemijskim sredstvom navodno je pokazala da zbog te tekućine probni vlak nije mogao kočiti.
Korišteni preparat je proizvod jedne američke tvrtke, s obzirom da Tordon pravi nekoliko inozemnih tvrtki, a vlasnik trademarka je američki Dow AgroSciences.
Riječ je o herbicidu koji se koristi za uništavanje korova, a osim u poljoprivredi vrlo se često koristi i oko električnih vodova, prometnica, željezničkih pruga i cjevovoda, prvenstveno kako bi se spriječio rast biljaka koje mogu izazvati požare. Prema deklaracijama spada u praktični neotrovne preparate, nije štetan za sisavce i ptice, ali može dovesti do zagađenja umjetnih i prirodnih vodotokova.
HŽ-u ga, navodno odnedavno, isporučuje zagrebačka tvrtka Intrade, čija je osnovna djelatnost već dvadeset godina trgovina hranom za kućne ljubimce, stočnim preparatima i, što je već i bizarno, putnim torbama.
Dva dana nakon što je nagibni vlak izletio s tračnica na dijelu pruge poviše kaštelanskih Rudina započela je obnova te dionice željezničke pruge. Oko 40 radnika Hrvatskih željeznica je započelo s radovima koji će u prvoj fazi obuhvatiti izmjenu tračnica u dužini od oko 300 do 400 metara i to u neposrednoj blizini gdje je vlak izletio s pruge.
Nakon toga, kako doznajemo, posebna služba HŽ-a s ostalog dijela tračnica koje su prskane tekućinom za korov izvršit će pranje, a sveukupni radovi trajat će dva dana. Gotovo je sigurno da se izvlačenje nagibnog vlaka s mjesta tragične nesreće neće dogoditi ni danas ni sutra pa je za očekivati kako će promet tom dionicom i dalje biti obustavljen.