Protiv gradnje plutajućeg LNG terminala u Omišlju na otoku Krku ustale su lokalna zajednica, županija i ekološke udruge. Otpor gradnji traje već godinama, a zanimljivo je da su ključne osobe koje se danas protive izgradnji, poput primorsko-goranskog župana Zlatka Komadine i čelnika utjecajne lokalne ekološke udruge Vjerana Piršića, prije pozitivno govorile o izgradnji plutajućeg LNG terminala. Doduše, tada je onaj plutajući bio tek fikcija, a ozbiljno se razgovaralo o gradnji terminala na kopnu
Dakle još u listopadu 2010. godine Zlatko Komadina pohvalio je ideju o izgradnji plutajućeg LNG terminala nakon što je propao plan izgradnje fiksnog objekta na kopnu. Projekt je podržao jer je smatrao da Hrvatskoj treba alternativni uvozni pravac dobave plina.
Poslovni.hr je tada objavio Hininu vijest u kojoj je Komadina tvrdio da plutajući terminal nije nekompatibilan s ‘velikim’ (LNG terminalom), a njegova prednost je u tome što je jeftiniji, brže se realizira i može se prebaciti na novu lokaciju nakon što obavi svoju funkciju.
Upravo je riječ o argumentima koje Vlada koristi kada objašnjava prednosti plutajućeg LNG-a.
Komadina je tada predlagao da se taj ‘mali’ LNG gradi pred lukom Omišalj, a njime se ne bi isključila eventualna gradnja 'velikog' LNG terminala.
Danas župan Komadina populistički poručuje da Kvarner nije na prodaju. Ističe da lokalna zajednica traži da se ispune tri uvjeta - ekološki, ekonomski i energetski - prema kojima se na plutajućem terminalu ne bi smio upotrebljavati klor i more ne bi smjelo služiti za rashlađivanje.
>>> Pazi, investicije: U dvije godine zaustavili tri termoelektrane, hidroelektranu, energanu...
Inače, u izbornom programu pred izbore 2017. godine, na kojima se Komadina borio za još jedan boravak u fotelji primorsko-goranskog župana, naveo je da u novom mandatu očekuje početak izgradnje najznačajnijeg energetskog projekta - LNG terminala, koji osigurava opskrbu plinom Hrvatske i zemalja bližeg okruženja. Čini se da opstruira vlastita obećanja iz kampanje.
Ekološka udruga Eko Kvarner, koja uspješno godinama opstruira niz energetskih projekata na Kvarneru i u Istri, također se u prošlosti zalagala za plutajući LNG.
Tako je šef te udruge Vjeran Piršić u veljači 2014. godine izjavio da eksperti Eko Kvarnera predlažu izgradnju prihvatnog plutajućeg terminala s integriranom malom elektranom, što ne bi zahtijevalo izgradnju kopnenih spremnika. Riječ je o brodu s posadom koji u slučaju opasnosti može isploviti, pojasnio je Piršić, ističući da se u tom slučaju za uplinjavanje ukapljenog prirodnog plina ne bi koristilo more, nego plin.
Danas se Piršićeva udruga, kad je plutajući terminal postao izgledan, žestoko protivi njegovoj izgradnji. Eko Kvarner je izradio protustudiju utjecaja na okoliš, koju je predstavio javnosti krajem prošle godine, a kojom se trude dokazati iznimnu štetnost projekta.
>>> LNG Hrvatska: Sve je pod kontrolom, privodimo kraju nevidljivi dio posla
Piršić smatra da bi izgradnja terminala uključivala velike podvodne radove, gotovo 'podvodni kamenolom', te da je prijeporno i korištenje mora za uplinjavanje ukapljenog tekućeg prirodnog plina. Posljedice za okoliš, smatra, bile bi nesagledive.
I Komadina i Piršić danas tvrde da su prije bile drugačije okolnosti te da su oni ciljali na drugačije projekte kada su predlagali plutajući LNG.
No nitko ih nije povlačio za jezik i činjenica je da su podupirali ideju protiv koje se sada žestoko bore.
I tako, međunarodne okolnosti za izgradnju izuzetno su povoljne, snažno ga politički podupiru Sjedinjene Američke Države, u sufinanciranje se uključila Europska unija, Vlada ga je proglasila strateškim projektom - preostaje im jedino da se usklade s Piršićem i Komadinom.