Putnički terminal Zračne luke Split
Izvor: Pixsell / Autor: Ivana Ivanović
Putnički terminal Zračne luke Split
Izvor: Pixsell / Autor: Ivana Ivanović
MOŽE I BEZ KONCESIJE
Zračna luka Split ovoga ljeta kreće u najveću investiciju u svojoj povijesti vrijednu između 400 i 450 milijuna kuna: putnički terminal će se rekonstruirati i dograditi za novih 34,5 tisuće četvornih metara, a za još 35,5 tisuća kvadrata proširit će se parkiralište za automobile i autobuse s pripadajućim sadržajima, autobusni terminal i uredi za rent-a-car agencije. Kapacitet aerodroma narast će na 3,5 milijuna putnika godišnje i, što je najvažnije, Zračna luka Split sve će ostvariti svojim novcem
Za više nego dvostruko povećanje drugog najvećeg aerodroma u Hrvatskoj već je osigurano 130 milijuna kuna vlastitih sredstava, a ostatak će se pribaviti kreditima razvojnih banaka. Građevinska dozvola očekuje se tijekom srpnja, nakon čega slijedi natječaj za izvođača radova.
Prezentaciji novog izgleda Zračne luke Split prisustvovao je i ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić, predsjednik skupštine ove tvrtke koja je prethodno donijela formalnu odluku o pokretanju investicije. Splitski aerodrom jedini u državi na ovaj način širi svoje kapacitete: zagrebački je, naime, predan na višegodišnju koncesiju stranim investitorima, dok će dubrovački svoja ulaganja financirati mahom iz europskih fondova.
U ovom slučaju za to nije bilo potrebe jer su poslovni rezultati tvrtke doista impresivni: prošlogodišnji prihod iznosio je 245 milijuna kuna i bio je za 14 posto veći u odnosu na godinu ranije. Ostvarena je bruto dobit od 64 milijuna kuna, a aktiva tvrtke povećana je s 581 na 628 milijuna kuna.
Broj putnika koji su prošli kroz splitsku zračnu luku u 2014. iznosio je točno 1.752.657 i bio je rekordan u njezinoj povijesti, dok se ove godine očekuje novo povećanje za šest posto, na otprilike 1.860.000.
Prihodi Zračne luke Split ove godine bi trebali iznositi oko 261 milijun kuna.
Ovaj aerodrom tako je postao drugi najprometniji u državi, a većim dijelom to može zahvaliti činjenici da ga više od dva desetljeća vodi agilni direktor Lukša Novak koji je nekim čudom uspio preživjeti sve pokušaje različitih stranaka da politički kadroviraju u ovoj tvrtki.
Zračna luka Split nedavno je završila još jednu investiciju, izgradnju stajanke za zrakoplove zajedno s golemim servisnim prostorima ispod nje, što je također učinjeno vlastitim sredstvima. Najnovijom rekonstrukcijom i proširenjem terminala zajedno s pratećim sadržajima aerodrom će zauzeti i prostor na južnoj strani Kaštelanske magistrale koji će s glavnim aerodromskim kompleksom biti povezan pješačkim mostom. Još važnije, ovim će se ulaganjem dramatično povećati razina usluge i putnicima i zrakoplovnim tvrtkama, a kompletna aerodromska infrastruktura će se potpuno prilagoditi svim kriterijima i standardima Schengenskog režima.
Usluge Zračne luke Split koristi preko 50 zrakoplovnih kompanija koje ovaj grad i regiju povezuju s preko stotinu odredišta.