'Zašto nema radova na izgradnji Zračne luke Zagreb (ZLZ)? Je li došlo do promjene koncesijskog ugovora? Zašto s radnicima ZLZ-a nisu obavljeni razgovori oko prelaska u novu tvrtku? Zašto Ministarstvo prometa šuti? Grad Zagreb je suvlasnik 35 posto ZLZ-a i zar nema pravo znati?', pita se Darinko Kosor, predsjednik Skupštine Grada Zagreba
'Radova nema, ugovor s francuskim konzorcijem ZAIC-om potpisan je u travnju 2012, a sad smo u listopadu 2013. godine. U rujnu su najavili radove, ali njih nema. Nema ni ozbiljnih razgovora s radnicima oko prelaska u novu tvrtku, a radnici moraju zadržati sva svoja prava iz minulog rada. Neki ljudi su u ZLZ-u trideset, četrdeset godina, a Vlada RH im je u pregovorima garantirala da će zadržati svoja prava bar pet godina.
Kao suvlasnik Zračne luke, s 35 posto udjela, imamo pravo na neke odgovore. Od sindikata smo dobili informaciju da je vjerojatno došlo do promjene koncesijskog ugovora i temeljem toga sam od ministra Hajdaša Dončića prije mjesec dana zatražio da uz osnovni ugovor dostavi izmjene, ako je do njih došlo, ali i izmjene projekta, ako je i do njih došlo. Odgovor nismo dobili, što smatram nekorektnim odnosom države i Ministarstva spram Grada Zagreba', napominje Kosor.
Podsjeća da je riječ o investiciji koja u konačnici treba dosegnuti 300 milijuna eura i da bi na njoj trebala biti angažirana domaća građevinska operativa koja danas jedva da nešto radi.
'Nevjerojatno mi je da godinu i pol od potpisa nema ničega. Ministarstvo šuti i očito je da ima problema te da je došlo do izmjena ugovora, jer da nije, onda bi se odavno oglasilo. U Hrvatskoj je nemoguće bilo što sakriti i mislim da je pogrešno ovo kako radi Ministarstvo. Ako u idućih tjedan ili dva ministar Hajdaš Dončić ne dostavi odgovor, podnijet ćemo prijavu protiv njega. Ići ćemo do kraja jer predstavljamo 35 posto udjela u vlasništvu', istaknuo je Kosor.
Iako za to nema službenu potvrdu, Kosor smatra da je došlo do problema jer je ZAIC shvatio da neće doći do bitnog povećanja putnika, kako je prvotno bilo predviđeno kada se ugovor potpisivao, i da se želi pritisnuti Hrvatsku te postići to da sam građevinski projekt bude manji.
'Valja podsjetiti da je u ZAIC-u nositelj projekta građevinska firma, a ne tvrtka koja se bavi zračnim prometom. Oni, valjda, glavnu razliku u cijeni očekuju od građevinskog posla. Ako je došlo do izmjena koje će ići na štetu Hrvatske i Zagreba, onda smo protiv tog dogovora te postoji mogućnost raskida ugovora nakon 180 plus 180 dana, a taj period je istekao. Je li ovo šutnja iz političkih razloga i je li premijer Zoran Milanović i zato išao u Francusku? Znam da tvrdi da smo ravnopravna članica EU-a pa bi nas onda tako trebao i predstavljati. Što bi se dogodilo da je hrvatski konzorcij dobio gradnju terminala u Parizu i da kasni godinu i pol? Vjerojatno bi odavno bio protjeran iz Francuske', zaključio je Kosor.