ŠTRAJK RADNIKA

Luka Koper nakon tri dana deblokirana

04.07.2016 u 11:21

Bionic
Reading

Pretovar u slovenskoj luci Koper ponovno je pokrenut u ponedjeljak ujutro, nakon što je luka od petka bila blokirana zbog štrajka nezadovoljnih radnika planovima vlade o dodjeli novih lučkih koncesija i poslovnoj reorganizaciji

Glasnogovornik koparske luke Sebastijan Šik izjavio je da je luka deblokirana i opet normalno radi , ali da će teško nadoknaditi trodnevni zastoj. Pred lukom su zbog štrajka ostale stotine kamiona, a bio je obustavljen i željeznički teretni promet.

Slovenske željeznice objavile su da su zbog zastoja u prijevozu tereta od petka zabilježile više od dva milijuna eura izgubljenog prihoda, a predstavnici vlade izrazili su bojazan kako bi sadašnje stanje, ako potraje, moglo izazvati velike materijalne štete i "odlazak" tereta u druge jadranske luke.

Nezadovoljstvo zaposlenih u državnom poduzeću Luka Koper traje već dva tjedna. U međuvremenu je održano više okupljanja i prosvjeda s kojima se solidarizirala i trenutna uprava, a u petak su zaposleni obustavili prilaze lučkoj infrastrukturi i prestali raditi.

Zbog "bunta" u Kopru ostavku je prošlog tjedna dao direktor državnog fonda za upravljanje državnom imovinom Marko Jazbec, no predsjednik vlade Miro Cerar kazao je da ubuduće neće dopustiti "diktat ulice" i ucjenu njegove vlade od onih koji su protiv promjena.

Mediji su nedavno razotkrili dokument za koji zaposleni u luci tvrde da pokazuje želju Cerarove vlade za privatizacijom te parcelizacijom i postupnim "uništenjem" sadašnjeg državnog poduzeća Luka Koper, s više stotina zaposlenih, te tvrde da to neće dopustiti.

"Nećemo dopustiti vladi da luku uništi i pozivamo je na dijalog", naveli su zaposleni u svom manifestu.

Lučki sindikati koji ih predstavljaju tumače današnji ponovni rad gestom dobre volje prema vladi, ali ne isključuju da bi se prosvjedi idućih dana mogli nastaviti ako vlada ne promijeni svoje planove.

Luka Koper, s ekskluzivnom koncesijom u koparskom pristaništu, jedno je od najuspješnijih poduzeća u državnom vlasništvu. Lani je opet znatno povećala promet i ostvarila 163 milijuna eura prihoda te 29 milijuna eura dobiti.

U slovenskim poslovnim krugovima iznose se i analize prema kojima je "bunt" u Kopru izazvan neki dilemama oko podjele dobiti i i raspodjelom poslova na kooperante, ali i mogućom dodjelom novih lučkih koncesija kako bi se postupno počela prikupljati sredstva za modernizaciju pruge Koper-Divača, o čemu ovisi daljnji razvoj jedinog slovenskog komercijalnog pristaništa.

Prema nekim proračunima, riječ je o ogromnom projektu teškom 1,5 milijardi eura kojima država ne raspolaže pa je potrebno reorganizirati dodjelu koncesija i u poslovanje uvesti strane partnere kako bi se novac prikupio privatno-javnim partnerstvom.