Krene pa stane. Tako otprilike od 2009. traje priča o gradnji stambeno-hotelsko-poslovno-trgovačkog projekta Jarun Panorama zapadno od rotora Remetinec. Sada je to opet krenulo i zagrebačka Skupština na sjednici u četvrtak odlučivat će o aneksima triju ugovora o financiranju uređenja građevinskog zemljišta za izgradnju prometnica s komunalnom infrastrukturom
Prema spomenutim aneksima, Grad Zagreb će tvrtki Rotor jug, iza koje stoji Robert Hagen, priznati 1,3 milijuna eura za gradnju triju prometnica s infrastrukturom u iznos komunalnog doprinosa za gradnju u dvjema kazetama omeđenima Riječkom ulicom, Savskim nasipom i McDonaldsom na Zapadu. Ukupan komunalni doprinos za gradnju na toj lokaciji procijenjen je na 9,8 milijuna eura.
Sve to je preduvjet da bi na spomenutoj lokaciji od 35 tisuća metara četvornih niknuo luksuzan stambeno-poslovni kompleks. Naime na kazeti M1 predviđena je gradnja pet nadzemnih volumenskih cjelina, od čega su četiri stambena nebodera od 20 katova s oko 340 stanova dok je kazeta M1 zamišljena kao poslovna s tri nebodera različitih visina – s 38, 16 i devet katova te s četiri podzemne etaže. U srednjem je planiran hotel s četiri zvjezdice i 240 soba, konferencijskom dvoranom i popratnim sadržajima.
Prema spomenutim aneksima ugovora za gradnju prometnica s oborinskom odvodnjom, javnom rasvjetom i krajobraznim uređenjem, koju će dijelom financirati investitor, javnu nabavu za izvođača radova raspisat će Grad Zagreb, koji će izvođače i odabrati, a nakon toga će se sklopiti ugovori između Grada, Rotora jug i izvođača radova. Tek tada bi trebao biti poznat i rok za završetak tih radova.
Izgradnju DTK kanalizacije, plinovoda, vodovoda i mješovite kanalizacije investitor će morati financirati sam jer se to ne može prebiti komunalnim doprinosom ili traži povrat sredstava. Rok za izvršenje toga je godina dana od uvođenja izvođača u posao, a Rotor jug se obvezuje platiti i stručni nadzor koji odabere Grad.
Prije četiri godine, kada je prvi put javno na sajmu Rexpo projekt predstavio norveški investitor iz fonda Croatian Development Property II AS, koji stoji iza njega, moglo se čuti da je potpuno spreman za realizaciju, iako su se tada još tražili potencijalni ulagači koji bi ga pogurali jer se investicija tada procjenjivala na oko 150 milijuna eura. S obzirom na sve što se dogodilo u protekle četiri godine, cijena joj je nedvojbeno višestruko porasla.
I dok s jedne strane Grad pomaže u izgradnji, s druge strane nova infrastruktura čeka, jer nedvojbeno je to da će se izgradnjom kompleksa dodatno opteretiti ionako preopterećeni Jadranski most, a novog za zapadni dio grada nema na vidiku. Štoviše, nova gradska vlast nesklona je gradnji Jarunskog mosta. Upravo zbog toga skupštinski oporbeni zastupnici Ivica Lovrić, Trpimir Goluža, Otto Barić, Nenad Predovan, Gordana Rusak, Višnja Fortuna, Dina Vasić, Mario Župan, Marko Sladoljev, Igor Peternel, Stjepan Horvat i Slaven Dobrović uputili su u Skupštinu prijedlog zaključka prema kojem bi u roku od 30 dana od njegova donošenja gradonačelnik Tomislav Tomašević podnio izvješće o poduzetim aktivnostima i terminskim planovima za izgradnju Jarunskog mosta.