Dok se predsjednik NO Podravke Ljubo Jurčić zalaže za obnovu proizvodnje u donedavno iznimno popularnoj splitskoj tvrtki, a predsjednik Uprave Miroslav Vitković je protiv, jer bi to značilo novih 20 milijuna ulaganja, reporter tportala pokušao je na licu mjesta otkriti kakvo je stanje u pogonima, laboratorijima i maslinicima
Ovih dana sve češće se preko medija mogu pratiti sukobi i polemike čelnih ljudi Podravke, predsjednika Uprave Miroslava Vitkovića i šefa Nadzornog odbora Ljube Jurčića. Jedno od otvorenih pitanja oko kojih imaju potpuno suprotne stavove budućnost je tvrtke SMS. Duhovito bi mogla zazvučati informacija da se povela i rasprava oko SMS poruke koju su oni razmijenili na temu SMS-a. No realnost oko SMS-a sve je samo ne
duhovita.
Miroslav Vitković jasno je izrekao stav da je Podravka vlasnik dobro poznatog brenda SMS koji mogu koristiti i iskoristiti, ali da od eventualnog pokretanja proizvodnje u pogonu u Trilju i eksploatacije zapuštenih maslinika u vlasništvu posrnule tvrtke Srđana Mladinića neće biti ništa. Nije ostavio ni malo prostora sumnji u svoju tvrdnju.
Provjerom stanja na terenu, dojam je da Vitković dobro zna što govori. Pogon SMS-a u Trilju i dalje je potpuno zatvoren i napušten. Telefonski broj centrale koji smo nazvali nije u funkciji i automatska sekretarica navodi
da je pretplatnik suspendiran. Isto važi i za web stranicu SMS-a. Pretraživanjem domene dolazimo do podatka da navedena stranica na internetu više nije dostupna.
Provjerili smo i internetsku stranicu Prehrambeno-razvojnog centra SMS-a u Klisu, koji je isto tako nedostupan. Na telefone koji su navedeni u poslovnom imeniku nitko se ne javlja. Nazvali smo nekadašnju direktoricu laboratorija u kojem je svojevremeno radilo 13 zaposlenika. Nekadašnja direktorica nije više na toj dužnosti i nije nama ništa znala kazati o navedenom istraživačkom laboratoriju. S obzirom na okolnosti, nismo dalje inzistirali na upitima.
Maslinici, koje je posjedovao i eksploatirao SMS, a radi se o šest tisuća stabala maslina na lokacijama na Kozjaku kraj Kaštela i kraj Skradina, već su dugo zapušteni i kako doznajemo, za čišćenje i ponovno obnavljanje trebaju znatna ulaganja sredstava i rada, koji kratkoročno nisu isplativi.
Kad se podvuče crta, tvrtka SMS sada je fantomska tvrtka koja više ne postoji. Jedini element koji se može još kvalitetno iskoristiti sam je brend SMS. Razvoj novog brenda na tržištu skup je i zahtjevan posao u koji treba uložiti mnogo novca i kreativnosti s potpuno neizvjesnim krajnjim rezultatom, pa sukladno tome Podravka korištenjem brenda može iz toga izvući korist i reducirati nastalu štetu zbog transakcija koje su sada pod istragom pravosuđa.