Ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić, nezadovoljan njihovim radom, smijenio je predsjednika i tri člana Uprave HŽ Infrastrukture, piše Večernji list. Za novu šeficu te problematične državne tvrtke izabrao je Renatu Sušu, 33-godišnju menadžericu koja dolazi iz privatnog sektora i dosad se uglavnom bavila nekretninskim biznisom
Iz Uprave odlaze Darko Peričić, dosadašnji predsjednik te članovi Nikola Ljuban, Marko Car i Rene Valčić. Ostaje Ivan Vuković koji će biti v. d. predsjednik do dolaska nove šefice.
Suša bi u vruću fotelju trebala sjesti krajem kolovoza. Trenutačno još radi u tvrtki Nova europska ulaganja, društvu kćeri američkog fonda NHC Capital, u kojoj vodi projekt gradnje vila iznad Dubrovnika.
Pokušali smo od Renate Suše saznati kako je izabrana za predsjednicu Uprave HŽ Infrastrukture i što ju je motiviralo na to da iz privatnog sektora prijeđe u državni mastodont opterećen višemilijunskim dugovima i gubicima, ali ona nas je uputila na Ministarstvo prometa.
U Dončićevu ministarstvu rečeno nam je kako su već neko vrijeme u potrazi za novim vodstvom HŽ Infrastrukture. Smijenjenoj četvorci najviše se zamjera to što nije uspjela ispuniti zacrtane ciljeve, ponajprije što se tiče investicija i restrukturiranja.
Prema tvrdnjama iz ministarstva, Suša nije izabrana po političkom ključu, nije članica nijedne stranke, a ministar Dončić do prije nekoliko dana nije ju ni poznavao, već je presudio samo njezin respektabilan CV.
Suša je karijeru započela prije deset godina u revizorsko-konzultantskoj tvrtci Deloitte, zatim je prešla u Colliers, savjetničku tvrtku za poslovanje nekretninama, a od 2007. do 2008. je radila u Hypo banci kao projektna menadžerica. Nakon toga vraća se u Colliers, i to kao direktorica Odjela investicijskog savjetovanja i procjene vrijednosti, da bi 2012. prešla u tvrtku Nova europska ulaganja u kojoj radi kao potpredsjednica za investicije.
To što dolazi iz potpuno drugog sektora koji nema veze sa željeznicom i što nikad nije upravljala velikim sustavima u Ministarstvu prometa ne vide kao problem. Smatraju kako Suša ima velikog iskustva u vođenju projekata, ekipiranju timova, a to upravo treba u HŽ Infrastrukturi kako bi se konačno pokrenule investicije i ubrzalo povlačenje sredstava iz EU fondova.
Smjenu stare uprave pozdravljaju u Sindikatu infrastrukture Hrvatskih željeznica, ali su blago rečeno iznenađeni odabirom Suše.
'Ona sa željeznicom nema veze. Koji je cilj toga, nije nam jasno. Ako su već dovodili nekoga da vodi projekte i povlači sredstva iz fondova, onda je ona trebala biti članica uprave, a ne vodeći čovjek. I dosad je dovedeno mnogo novih za fondove, ali to nije polučilo nikakve rezultate. Prošlo je dvije i pol godine mandata ove vlade, a nije se dogodilo ništa. Ovo imenovanje samo kupuju vrijeme, da ispucaju mandat do kraja', uvjeren je Slavko Proleta, predsjednik sindikata.