Nastavlja se bojkot nastave u novozagrebačkoj školi nakon što se u nju nenajavljeno vratio devetogodišnji učenik s teškoćama u ponašanju. Dok roditelji i djeca čekaju rasplet situacije, iz Ministarstva obrazovanja zatražili su da Gradski ured preispita odluku o načinu školovanja dječaka. No iz Gradskog ureda poručili su da je za to nadležna škola
'Ministarstvo je jučer napisalo da Gradski ured pokrene postupak utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta, ali neće to Gradski ured pokrenuti jer bi time kršio propis Ministarstva već to može pokrenuti škola, tj. stručno povjerenstvo škole koje čine liječnici školske medicine, stručni suradnici u školi, pedagog, psiholog itd. Oni trebaju pokrenuti taj postupak', kazao je pročelnik Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade Luka Juroš gostujući na Hrvatskom radiju u emisiji 'U mreži Prvog'.
Naglasio je - ako želimo pomoći djeci, moramo pomoći školi te da je škola do sada učinila sve što je bilo dogovoreno. Ponovio je da je za novo utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta nadležna škola te da sve institucije trebaju školi dati potporu. Budući da je ravnatelj škole podnio neopozivu ostavku, Juroš smatra da što prije treba biti imenovan vršitelj dužnosti. Kaže da mu je iznimno žao to što je ravnatelj dao ostavku. No bitno je znati, kaže, da je za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta potrebno stručno povjerenstvo, a ondje nema ravnatelja.
Iako je procjena psihofizičkog stanja djeteta napravljena ranije, Ministarstvo obrazovanja traži da se napravi nova. Posebna savjetnica ministra znanosti, obrazovanja i mladih Ivana Pavić Šimetin istaknula je da je to standardno da se školovanje s vremena na vrijeme provjerava, reevaluira, a posebno ako se za to iskaže potreba. Donosi se, kaže, ako je potrebno, novo rješenje, odnosno novi oblik školovanja djeteta.
'Svako dijete ima pravo zbog dobrobiti takvog rješenja napreduje bolje i ne treba npr. više prilagodbu', kazala je i dodala da isto tako, dijete ima pravo da se za njega napravi neki novi oblik prilagodbe.
Ministarstvo je jučer zahtijevalo donošenje novoga rješenja, navodi se da uključivanje dječaka u redovito obrazovanje ne odgovara njegovim potrebama i mogućnostima. Odgovarajući na pitanje je li zapravo Ministarstvo time prejudiciralo odluku stručnog tima o tome koji je oblik nastave za dječaka najbolji, Pavić Šimetin je kazala da je samo citirana izreka iz Pravilnika o obrazovanju djece s teškoćama u razvoju, što je djetetu određeno, a to je redoviti program uz individualizirani pristup u redovitom razrednom odjelu. Nije bilo nikakvih sugestija, kazala je.
Što i kako bi dalje trebalo, trebalo bi odrediti stručno povjerenstvo škole, istaknula je.
Dijete nije bilo obuhvaćeno primjerenim i stručnim intervencijama ranije, a koje bi spriječile da dođe do ove cijele situacije, kazala je pravobraniteljica za djecu Helenca Pirnat Dragičević.
Roditeljima koji ne puštaju djecu na nastavu, dali su potporu učitelji koji su poručili da situacija nadilazi ovlasti škole. Oni tvrde da je došlo do potpunog kolapsa politike bezuvjetne inkluzije.
'Pozvala sam roditelje i školu da se djeca vrate na nastavu, da bi mogli ostvariti svoje temeljno pravo, a to je pravo na obrazovanje', kazala je i dodala da su svi uključeni u ovu situaciju dali jamstva da će biti sigurnost učenika u školskom okruženju.
Roditelji se pribojavaju ponavljanja povijesti, tvrdi pravobraniteljica za djecu i ističe da su dogovorene neke aktivnosti i mjere koje bi učenicima toga razreda, a vjeruje i cijele škole - jamčila sigurnost. Napominje da je jako bitno da stručni tim škole preuzme izuzetno bitnu ulogu, ali da mu treba i pomoći izvana.