STRUKOVNO OBRAZOVANJE

Nevjerojatno: U turističkoj zemlji Hrvatskoj smanjuje se broj sati stranog jezika u školi

10.12.2024 u 22:46

Bionic
Reading

Dugo očekivana reforma strukovnog obrazovanja planirana od sljedeće školske godine susreće se s burnim kritikama. Najnoviji problem, koji izaziva burne reakcije, kako u e-savjetovanju, tako i u javnosti, jest smanjenje satnice prvog stranog jezika

HRT podsjeća kako ovo nije prvi problem s kojim se reforma strukovnog obrazovanja suočava. Prije nekoliko mjeseci problem je nastao kada su predlagatelji htjeli smanjiti broj sati povijesti i politike i gospodarstva strukovnim školama.

Svi se slažu da je reforma strukovnog obrazovanja potrebna i zadovoljni su što se sve pokrenulo, no ne na takav način da za promjene doznaju slučajno.

Profesorica engleskog jezika u Hotelijersko-turističkoj školi u Zagrebu Ivana Marić Kokić kaže kako su nastavnici šokirani jer su tu informaciju saznali iz e-savjetovanja. Nevjerucu izražava i ravnateljica Upravne škole u Zagrebu Suzana Hitrec, koja se pita koje povjerenstvo je to predložilo. 'Ne znam tko su ljudi u povjerenstvu. I nevjerojatno je da jedno povjerenstvo može doći do takvog zaključka', kaže.

Profesorica njemačkog jezika u IV. gimnaziji u Zagrebu Ivana Valjak Ilić kaže kako su se kurikulumi jezika naknadno rezali nakon što se povijest morala vratiti. I dodaje, dobro je da se vratila, ali razmišljajte o tome što treba smanjivati.

Vinko Filipović
  • Vinko Filipović
  • Vinko Filipović
  • Vinko Filipović
  • Vinko Filipović
  • Vinko Filipović
    +7
Ravnatelj NCVVO-a Vinko Filipović Izvor: Pixsell / Autor: Zeljko Hladika/PIXSELL

Vinko Filipović, ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanjam, upozorava da su učenici strukovnih škola lošiji na maturi. 'Na prvom roku 17 posto ne položi na osnovnoj razini, a na drugom roku čak 46 posto i to su najčešće učenici strukovnih škola, kaže Filipović.

Ravnatelj Agencije za strukovno obrazovanje Mile Živčić tvrdi da nitko neće biti zakinut za znanje i kompetencije. 'Ako škola procijeni da njezinim učenicima treba bilo koje znanje više nego što je propisano školskim kurikulumom, škola može izraditi izborne i fakultativne nastavne predmete', tumači.

Ministar Radovan Fuchs ne djeluje zabrinuto. Komentare u raspravi na e-savjetovanju opisuje u rasponu od pozitivnih pa do ljubomornih i zlonamjernih.

'Na onima koji stavljaju stvar na javno savjetovanje je da budu objektivni i stručni i da prihvate, a ono što nije dobro odgovore, ali ne uvaže', kaže Fuchs.