PAD ZANIMANJA DESET POSTO

Nijemcima Hrvatska preskupa

14.03.2009 u 19:51

Bionic
Reading

Cijena je ta koja će odlučiti sezonu, a ne lijepe slike u katalozima, međutim Hrvatska po tome ne može konkurirati Turskoj ili Tunisu.

Stoga će minuse koji se trenutno zbog ekonomske krize bilježe na njemačkom tržištu trebati smanjivati toliko puta spominjanom dodatnom vrijednošću, a i prostora za snižavanje cijena hotelijera – nema piše Novi list.

Njemački su partneri ponovo ukazali na smanjenja bukinga, zatraživši uz ostalo i popuste u cijenama, no ne linearno, ali i na to da situaciju ne treba generalizirati, s obzirom na to da ima onih koji su u plusu. Veliki TUI tako u Istri čak bilježi plus bukinga, Kvarner je na istoj razini kao i lani, dok su prema jugu brojke u minusu. Michael Stüwe, u TUI-u zadužen za Jugoistočnu Europu, kazao je da se buking kreće od prošlogodišnjih rezultata do dvoznamenkastih minusa, upozorivši, primjerice, Dubrovčane da se u Turskoj hotel s pet zvjezdica all inclusive dobije za cijenu dubrovačkog hotela s 3 zvjezdice.

'Nedostaci su Hrvatske, osim troškova, i trajanje sezone koja je uvjetovano vremenskim prilikama' jako kratka. Često nas pitaju zbog čega nemate više all inclusive ponude, ispitivanja pokazuju da se gosti žale na skupe hotele i na to da usluga ne odgovara cijeni, kazao je Stüwe, navodeći i činjenicu da se Hrvatsku još uvijek percipira samo kao zemlju sunca i mora koju Nijemci ni po čemu ne razlikuju od drugih mediteranskih konkurenata te se u odabiru destinacije zbog toga upravo vode kriterijem cijene.

Selimir Ognjenović iz ID Riva toursa je pak kazao da ID Riva tours trenutno ima 13 posto manji buking, odnosno 3.200 gostiju manje. 'Sigurno da smo zabrinuti za sezonu, naime, očekujemo da Hrvatskoj slijedi minus od 10 posto, a možda i veći. Ponavljanje prošlogodišnjih rezultata neka ostane samo optimistično očekivanje, a realnost je nešto sasvim drugo', kazao je Ognjenović, dodajući da je sezona počela dosta slabo te da se nitko ne može pohvaliti punim kapacitetima za Uskrs. No još će veći problem biti »rupa« do blagdana Duhova.

Glavna sezona, dakle dva mjeseca špice, će prema Nijemcima biti najneizvjesnija. I to upravo zbog vrlo niskih cijena, odnosno ciljanih popusta konkurentskih mediteranskih zemalja te imidžu Hrvatske kao destinacije sunca i mora.

Touroperatori kažu da ima vremena da se nešto napravi, ali da je potreban partnerski odnos s hotelijerima. Ako se ne može ići s nižim cijenama, u prvoj fazi su potrebna veća ulaganja u promidžbu, a u drugoj dodatna vrijednost koju će gost dobiti te koja će osigurati da se vrati.