putnici revoltirani

Nova blamaža Jadrolinije: Zbog nedostatka brodova bez najave ukinuta jedina veza s Italijom!

11.03.2025 u 13:19

Bionic
Reading

Trajektna linija između Splita i talijanske Ancone, jedina cjelogodišnja međunarodna veza iz hrvatskih luka, u iznenadnom je prekidu koji će trajati sve do sredine travnja. Razlog je poražavajući za državnog brodara Jadroliniju: nemaju dovoljno brodova kako bi je održavali

Prekid jedine brodske veze između Hrvatske i Italije nije bio službeno najavljen, nego su se karte naprosto prestale prodavati, što je izazvalo revolt putnika koji su se obratili tportalu. Ova brodska linija u zimskim mjesecima popularna je za kamionski promet između dviju država, za talijanske hodočasnike u Međugorje te hrvatske turiste ili poslovne ljude koji žele u Italiju.

Kako se neslužbeno može doznati, problem je u velikim trajektima 'Dalmacija' i 'Marko Polo' koji se već dulje vrijeme nalaze u remontu, nakon čijeg bi se povratka u plovidbu na remont trebali zaputiti neki drugi trajekti. U takvoj situaciji gotovo je nemoguće ispoštovati ranije planirani red plovidbe.

Iz 'Jadrolinije' su za tportal to i potvrdili:

'Zbog zabilježenih znatnih kašnjenja u remontnom ciklusu brodova Jadrolinije te nužnosti i prioriteta održavanja državnih linija, privremeno je obustavljena prodaja karata za period od 11.3. do 16.4. na međunarodnoj trajektnoj liniji Split - Ancona', odgovorili su nam iz državne brodarske tvrtke.

Od sredine travnja ova linija ponovno bi trebala biti uspostavljena po redu plovidbe koji vrijedi za predsezonu, dakle s po tri polaska tjedno iz Splita i iz Ancone. Kako sada stvari stoje, na nju će biti upućen upravo 'Marko Polo', dok je s trajektom 'Dalmacija' nešto drugačija priča.

Kako sada stvari stoje, njegov remont trebao bi biti dovršen 'kroz deset dana', kako najavljuju u Jadroliniji, nakon čega će 'održavati državne trajektne linije do planiranog početka plovidbe na liniji Dubrovnik - Bari' - dakle, također negdje do sredine travnja.

Prevedeno, golemi brod koji je nedavno kupljen upravo za međunarodne linije prema Italiji nekoliko tjedana 'krpat' će rupu na vezama s otocima poput Brača ili Hvara.

Upravo 'Dalmacija' jedna je od bizarnijih, a mnogi će reći i sumnjivijih nabavki trajekata u mandatu smijenjene uprave Jadrolinije predvođene Davidom Soptom. Radi se o najvećem brodu u floti, kapaciteta 1800 osoba i 350 automobila, izgrađenom 1993. godine Norveškoj i rekonstruiranom 2014. godine za oko 30 milijuna eura. Tom prilikom ukinute su putničke kabine koje su pretvorene u duty-free zonu.

Da je nešto bilo sumnjivo dokazao je natječaj formalno raspisan za kupnju ovog broda, kojim nisu tražene kabine uobičajene za noćne plovidbe Jadranom - ali jest, primjerice, kockarnica koju 'Dalmacija' prigodno ima. Stoga je ovaj trajekt, umjesto noćne, prošlog ljeta održavao poprilično nepraktičnu dnevnu liniju između Dubrovnika i Barija. Bilo je neslužbeno najavljeno da će tijekom remonta na 'Dalmaciju' biti vraćene kabine te ugrađena popularna avionska sjedala, no čini se da su najave tek polovično točne.

'Izlazak trajekta Dalmacija iz remonta očekujemo kroz 10 dana, a uz redovito održavanje u tijeku je i ugradnja avio-sjedala', rekli su iz Jadrolinije za tportal.