Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) izradio je za građane novu e-uslugu 'Otvorene narudžbe', putem koje se mogu provjeriti liste narudžbi na pojedini zdravstveni postupak, izvijestilo je u petak Ministarstvo zdravlja
Nova e-usluga omogućuje pretragu slobodnih termina, kao i otkazivanje prethodno zakazanog zdravstvenog postupka bez nazivanja telefonom ili odlaska u zdravstvenu ustanovu, što je važno jer oslobađa prostor za druge pacijente.
Uz zahtjev za otkazivanjem narudžbe potrebno je navesti razlog otkazivanja i kontakt podatke (broj telefona, adresa e-pošte). S obzirom da je riječ o osobnim podacima medicinske prirode, za prijavu na e-uslugu u sustavu e-Građani treba se koristiti vjerodajnica visoke razine sigurnosti, kakva je npr. mToken e-Građani, pametna kartica HZZO-a ili nova elektronička osobna iskaznica (eOI).
E-usluga 'Otvorene narudžbe' daje uvid isključivo u narudžbe koje su evidentirane u centralnom sustavu eNaručivanja, a točnost prikazanih podataka u nadležnosti je zdravstvenih ustanova.
Usluga 'Otvorene narudžbe' dostupna je putem izravne poveznice: https://hzzo.gov.hr/e-usluge/Narudzbe ili putem Osobnog korisničkog pretinca, osnovne e-usluge sustava e-Građani koja omogućuje primanje e-poruka tijela javne uprave.
Ministarstvo zdravlja i HZZO pozivaju građane da koriste tu e-uslugu kako bi imali uvid i podsjetnik na termine svojih pretraga, te kako bi na jednostavniji način otkazali narudžbu i time oslobodili termin za one kojima je zdravstvena zaštita potrebnija.
Ministarstvo podsjeća da se otkazivanje termina zdravstvenog postupka može obaviti i putem besplatnog 'Bijelog telefona Ministarstva zdravlja' na broj 0800 7999.