Grčki mediji objavili su dijalog između strojovođe putničkog vlaka 'Intercity 62' i šefa željezničke stanice u Larissi. Iz kratkih razgovora doznaje se šef stanice upućuje strojovođu na kolosijek na kojemu je prometovao drugi vlak. Prema posljednjim podacima grčkih vatrogasaca, poginulo je 46 ljudi
Kako navodi grčki tjednik Prototema, strojovođu nije iznenadilo crveno svjetlo koje je vidio ispred sebe, jer svjetlosna signalizacija ne radi. Naime, kako su rekli izvori, šef stanice nije ni shvatio da je vlak ušao u suprotni kolosijek, pa nije bilo šanse da ispravi svoju grešku u preostalih nekoliko minuta, prenosi Mondo.
Prototema je prenijela snimke razgovora, koji ide ovako:
Strojovođa: Čujemo li se, Larissa?
Šef stanice: Čujemo se. S brojem 47 prolazite kroz crveni izlazni semafor do novog ulaznog semafora Poros.
Strojovođa: Odlazim?
Šef stanice: Odlaziš, odlaziš.
Strojovođa: Učinjeno, ugodna večer.
Šef stanice: Sretno.
Prototema je objavila i razgovor između šefa stanice i skretničara, koji otkriva šta se dogodilo:
Skretničar: Da se vratim?
Šef stanice: Ne, ne kao što jest, jer slijedi 1564.
Skretničar: Gotovo, pa, ostavit ću kako je dijagonalno..
Ovaj kratak razgovor otkriva šta se zaista dogodilo: skretničar je pitao šefa stanice treba li okrenuti ključ ravno - da bi vlak nastavio normalnom linijom, bez problema. Međutim, šef stanice mu je rekao da će lokalni vlak koristiti dijagonalu, što je i učinio. Ali onda je šef stanice zaboravio okrenuti ključ, pa je Intercity ušao u suprotan kolosijek.
Strojovođe nisu imale razloga dovoditi u pitanje nalog šefa stanice, jer su vjerovali da je kontaktirao svog kolegu na sljedećoj stanici, u Nejos Porosu, i smatrali da je linija slobodna.
Napominje se da je tog dana bilo nekoliko tehničkih problema, pa su dijelovi linija u intervalima bili zatvarani. Vlak Intercity krenuo u 22.48 sati, sa zakašnjenjem od 48 minuta, sa željezničke stanice Palaeofarsalos, a nesreća je uslijedila nekoliko minuta nakon 23 sata, pri brzini putničkog vlaka od 160 kilometara na sat.
Zbog nesreće je uhićen šef željezničke stanice, koji je prvo tvrdio da je 'zaključao' vlak na pravoj liniji i da je greška bila u sustavu, ali je tijekom ispitivanja navodno priznao svoju fatalnu grešku. Suočava se s teškom optužbom za ubojstvo iz nehata, a danas bi se trebao pojaviti pred lokalnim sudom.
Spasilačke ekipe u četvrtak nastavljaju potragu za preživjelima u najgoroj željezničkoj nesreći u povijesti Grčke, pretražujući vagone vlaka koji je iskočio iz tračnica i potom se zapalio pri čemu je poginulo najmanje 46 ljudi, no sve više blijedi nada u pronalazak živih.
Nesreći se dogodila 534 kilometra sjeverno od Atene kada se brzi putnički vlak s više od 350 putnika koji je vozio prema Solunu zaletio u teretni vlak koji je dolazio iz suprotnog smjera na istoj pruzi, izletjevši nakon toga iz tračnica i zapalivši se. Nesreća se dogodila kod grada Larise.
Većina poginulih su dvadesetogodišnjaci
'Bit će vrlo teško pronaći preživjele, s obzirom na temperaturu koja se razvila u vagonima. To je najteži dio, umjesto spašavanja života mi moramo vaditi mrtve', rekao je 40-godišnji spasilac Constantinos Imamidis.
Za mnoge od žrtava se vjeruje da su studenti koji su se vraćali kućama nakon produljenog vikenda. Šef bolnice u Larisi Apostolos Komnos rekao je da su većina poginulih dvadesetogodišnjaci. Dužnosnici očekuju da će se broj poginulih povećati.
I dok je premijer Kiriakos Mitsotakis nesreću pripisao ljudskoj pogrešci, radnici željeznice su u četvrtak diljem zemlji napustili svoja radna mjesta, tvrdeći da su sve vlade ignorirale upozorenja o nužnosti poboljšanja sigurnosnih standarda.
Brojni su putnici morali razbiti prozore kako bi pobjegli pred vatrenom stihijom. Nakon što se zapalio, u vagonima vlaka je temperatura narasla na 1300 stupnjeva Celzija. Da bi se neke žrtve identificirale, rodbina je morala dati uzorke DNA u bolnici u Larisi.
Ministar prometa Kostas Karamanlis je dao ostavku i preuzeo odgovornost za stanje željeznica u zemlji koje "nisu primjerene za 21. stoljeće".
Nikos Tsouridis, umirovljeni instruktor za vozače vlakova, je rekao da su strojovođe poginuli u sudaru zbog izostanka sigurnosnih mjera. "A zašto ih nema"?, zapitao se Tsouridis.
Grčka je prodala željezničku kompaniju TRAINOSE talijanskom Ferrovie dello Stato Italiane 2017. u sklopu međunarodnog programa pomoći, očekujući da će se stotine milijuna eura uložiti u željezničku infrastrukturu u narednim godinama. No talijanska kompanija je zadužena za putnički i teretni promet, a grčka državna kompanija OSE za infrastrukturu, dodaje Reuters.