Obnova Titova broda Galeba ponovno je poskupjela. Naime, prema podacima iz Elektroničkog oglasnika javne nabave (EOJN), radovi su poskupjeli za dodatnih 64,1 tisuću eura bez PDV-a, pa je ovim desetim dodatkom ugovoru cijena obnove dosegla 9,1 milijun eura s PDV-om. No to nije konačna dosad upumpana brojka
Riječ je, podsjetimo, o obnovi i prenamjeni broda Galeb u muzej, odnosno radovima koje obavlja tvrtka Dalmont. Ta je tvrtka dobila posao obnove prije pet godina za ponuđenu cijenu od 7,8 milijuna eura s PDV-om (58,5 milijuna kuna).
Ovo je drugo poskupljenje obnove ove godine; prvo je bilo u siječnju, kada su radovi skočili za 165 tisuća eura bez PDV-a.
Novi troškovi izazvani su izvođenjem dodatnih radova na premještanju kabelske staze u strojarnici sukladno očitovanju Konzervatorskog odjela u Rijeci te radovima na novim stavkama polaganja kabela. Trebali bi završiti do konca svibnja, a rok za izvršenje svih ugovornih obaveza izvođača je kraj rujna ove godine.
Spomenuta cijena od 9,1 milijun eura za obnovu tek je kap u moru troškova broda koji je 2006. godine proglašen kulturnim dobrom Republike Hrvatske, a od 2009. godine nalazi se u vlasništvu Rijeke.
Taj je grad od njegove kupnje za remont, restauratorske radove, tehnički i nadzor nad restauratorskim radovima, projektantski nadzor, lokacijske dozvole za privez broda i projektnu dokumentaciju potrošio gotovo 12 milijuna eura.
I ta cifra nije konačna jer brod treba opremiti za stalni muzejski postav. Procjenjuje se da bi to moglo koštati dodatnih 800 tisuća eura, a novi troškovi nesumnjivo će se pojaviti i zbog potrebe spajanja na sustav odvodnje otpadnih voda unutar riječkog lukobrana, potom i na infrastrukturu Vodovoda i kanalizacije te još niza manjih stavki.
Kada bi Galeb konačno trebao biti u funkciji, teško je reći s obzirom na to da su prva predviđanja govorila o kraju 2022. godine. Optimistične najave kažu da bi to moglo biti do kraja ove godine iako je to vrlo nategnuto s obzirom na sve što još treba napraviti, a ni zakupac za oko tisuću četvornih metara budućeg hostela, restorana i kafića još nije pronađen.
Od Ramba III do Galeba
Brod je sagrađen 1938. godine u talijanskom brodogradilištu Ansaldo za prijevoz banana i plovio je pod imenom Ramb III. U Drugom svjetskom ratu služio je za prijevoz mesa talijanskoj vojsci u Libiji te je pogođen. U tršćanskom brodogradilištu, nakon kapitulacije Italije, preuzeli su ga Nijemci, pretvorili u minopolagača i dali mu ime Kiebitz. Na dnu mora završio je u studenom 1944. godine u savezničkom bombardiranju Rijeke. Početkom 1948. godine brod je izvučen i rekonstruiran u pulskom Uljaniku. Bio je vrlo luksuzno uređen i predan JRM-u kao školski brod Galeb. Ujedno je bio ploveća rezidencija Josipa Broza Tita, a on je ploveći na njemu posjetio 18 zemalja na tri kontinenta.