Predstavnici njemačke tvrtke ECA (European Coastal Airlines), koja već nekoliko godina pokušava uspostaviti hidroavionske veze između Splita, Dubrovnika, Šibenika, Zadra, Rijeke i Pule prema svim većim jadranskim otocima, kao i među samim otocima, obavili su novu seriju razgovora u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture. Projekt vrijedan oko 31 milijun eura, koji bi zaposlio četiristotinjak ljudi, sve je bliže konačnom ostvarenju. Ključ se nalazi u Splitu
'To bi bio javni servis i klasična prijevoznička tvrtka, poput Croatia Airlinesa ili Ryanaira, a vlasnici ne traže nikakve subvencije ili pogodnosti. Otoke i kopno spajali bi hidroavionima s dvadesetak sjedećih mjesta, i to tijekom cijele godine', otkrio je gradonačelnik Splita Ivo Baldasar, kod kojega su Nijemci sredinom tjedna također bili na razgovoru.
Za projekt obalnog zračnog prijevoznika svojedobno je, u doba premijerke Jadranke Kosor, navodno lobirala čak i Angela Merkel, no zbog silnih problema oko papirologije godinama se svejedno nije pomakao s mrtve točke. Posljednjih mjeseci obavljene su nove konzultacije.
'Riješili su većinu otvorenih pitanja na otocima i ostaje im tek lokacija putničkog terminala u Splitu. Ukoliko se oko toga dogovorimo, investicija uskoro zaista kreće', otkrio je Baldasar.
ECA u Splitu namjerava napraviti terminal u Gradskoj luci, najvjerojatnije na rubu ribarske lučice Matejuška ili između Matejuške i nove Zapadne obale Baldasar je tome načelno sklon, no ideju je iznio u javnost kako bi se o njoj povela rasprava. Nijemcima je ipak postavio jedan uvjet: terminal se neće smjeti nalaziti na pontonima ili montažnoj konstrukciji u moru, kako su prvotno planirali.
Inače, ove investitori svojedobno su dobili odbijenicu iz splitske Lučke kapetanije jer bi, navodno, hidroavioni ometali promet u Gradskoj luci. Splitski gradonačelnik uvjeren je da se to ne bi dogodilo te da će lučke vlasti ipak biti sklone projektu.
'Hidroavioni bi slijetali šestotinjak metara ispred luke i potom uplovljavala kao obični brodovi, a raspon krila im je tek dvadesetak metara. U luci bi se ionako kratko zadržavali jer bi im se glavni terminal nalazio u Resniku, pored splitskog aerodroma. Osim toga, dogovoreno je da bi hidroavioni mogli uskočiti i u slučaju potrebe za hitnim prijevozom', objašnjava Baldasar.
'Split vidim i kao grad visokog i kongresnog turizma, a ovo bi bio značajan iskorak', dodao je.
'Morskom autocestom' tvrtke ECA do svih većih otoka dolazilo bi se u roku od desetak minuta, a već je izračunato da bi, primjerice, cijena povratne karte do Hvara iznosila oko 70 eura. Njemački investitori već prije su osnovali tvrtku u Hrvatskoj, a pokretanjem projekta njeno sjedište prebacili bi iz Zagreba u Split.