Facebook stranica Dnevna doza e-Dnevnika postala je apsolutni hit među učenicima, ali i šire budući da otkriva nevjerojatne situacije iz hrvatskih učionica koje idu od iznimno duhovitih učeničkih isprika za nerad do krajnjeg bezobrazluka i nasilničkih ispada kojima su gotovo svakodnevno izloženi neki nastavnici. Među nastavničkim pritužbama mogu se tako pronaći one gdje učenici verbalno ili noževima prijete nastavnicima i/ili ravnateljima, gađaju nastavnice gumicom u stražnjicu do onih tipa: učenik na satu šmrče bijeli šećer, jede sir i vrhnje, žali se da ima ebolu, a učenica brije noge, lakira nokte korektorom ili, pak, odlično radi iako je mamurna. Jedan srednjoškolac se čak pohvalio da mu mama piše zadaću iz povijesti...
Na stranici e-Dnevnik, koja je - kako stoji u objašnjenju njena nastanka - namijenjena zabavi, prikazan je samo dio antiškolskih aktivnosti hrvatskih učenika s kojima se suočavaju njihovi nastavnici i profesori. Većinu sadržaja, naime, šalju sami učenici, jer očito smatraju da rade nešto čime se vrijedi pohvaliti ekipi. O popularnosti ove stranice govori i podatak da su si u kratkom roku priskrbili 44.814 simpatizera, čiji se broj iz dana u dan velikom brzinom povećava.
'Oni se hvale glupostima. To je nešto nevjerojatno. Ipak, drago mi je što su se na ovakav način javnosti otvorila vrata učionice, da ljudi vide s čime smo svakodnevno suočeni', istaknula je za Jutarnji list Tamara Šoić, profesorica u Tehničkoj školi za strojarstvo i brodogradnju u Rijeci.
Izdvojili smo dijelove sadržaja kojima se učenici 'hvale' na Fejsu.
Učenici imaju 'pametnijeg posla' od praćenja nastave
Jedan je učenik, primjerice, jeo sir u vrhnje na satu, zabavljao druge učenike, ometao nastavnicu i ignorirao njezine upute te
'uzeo 'pištolj' i gađao učenike plastičnim mecima, gađao i nastavnike'; isti učenik je i prijetio ravnatelju da će ga izbosti nožem, drugom učeniku bušilicom, a ponekad i razbacuje alat po učionici (tehnički odgoj) ili kroz prozor, pali bilježnice na satu…
Među nastavničkim bilješkama našlo se i ovakvih 'genijalaca': 'Govori učiteljici da je glupa, baca stolicu kroz prozor i ne želi otići ravnatelju'; 'Učenik na satu šmrče bijeli šećer, ne želi prestati unatoč upozorenjima, ne želi ići ravnatelju'; 'Napucava loptu i hoda po zidovima dvorane...'
'Učenica na satu ravnalom brusi nokte te ih maže korektorom. Učenicima nudi besplatnu manikuru tim sredstvima'; 'Priča o računu s Tiska, nindža kornjačama i nudi mito'; 'Ometa nastavu, ne nosi pribor i ne piše. Tvrdi da ima ebolu i da ne može čitati'… 'Učenik je na sat došao pod utjecajem opojnih sredstava. Nakon 20 minuta pobjegao je sa sata, rekao je: Idem na pivo.' 'Konstantno podiže stolicu od nastavnice, po ploči piše lekcije o prezervativima' ... 'poručio mi je da začepim uši, jer čujem glazbu koja dolazi iz njegova mobitela, još mi prijeti da je bolje da ne vidi 'asa' u imeniku, jer bit će svašta'.
Na satu računalstva učenik je dobio jedinicu jer gleda porno stranice. 'Nastavnica je nakon 35 minuta napustila sat, jer je nastavu nemoguće održati. Tri učenice se glasno svađaju na nastavi, drugi učenik glasno govori kako sve književnike treba pobiti, ostatak priča i obavlja svoj posao, samo nekoliko učenika radi i prati'; 'Aktivna iako mamurna, odlično radi'; 'Učenik ispušta neartikulirane zvukove, možda mu je potrebna pomoć defektologa', 'Učenik me gađao gumicama po stražnjici dok sam pisala po ploči'; 'Brije noge na satu'...
Opravdanja za izbivanja sa sata
Jedan učenik se opravdao s 'Jednom se živi', drugi se, pak, izgovorio ljubavlju i prijateljstvom: 'Kava s razrednim kolegama sa svrhom razvijanja ljubavi i prijateljstva kao krajnjeg cilja školovanja.' Učenica koja se inače prometom opravdava izostanke ili kašnjenja, za izostajanje sa sata talijanskog jezika smislila je sljedeći izgovor: 'Upala u cement i išla se kući presvući.' Jedan učenik je izjavio da 'kasni na sat jer se ljubi s djevojkom'.
'Poštovani roditelji, trebat će mi fotografija vašeg sina, budući da sam zaboravila kako izgleda, jer ne prisustvuje nastavi hrvatskog jezika'; 'Evo, danas se učenik pojavio nakon malo više od mjesec dana izbivanja s nastave hrvatskog jezika'...
Zašto ne pišu školske zadaće ili ne uče za ispite?
Neispunjavanje školskih obveza učenik je objasnio: 'Brat mi se ženio, morao sam cijele dane piti.'
'Učenik na pitanje koji su jednostavni epski oblici, odgovora 'traktor, bicikl, stroj', a na pitanje što je tragedija, kaže 'to što sad vi mene ispitujete'.
Jedan vjeroučitelj je zabilježio sljedeće: 'Dala svoju bilježnicu Domeniki – korupcija.'
Za svoj nerad učenici su davali i duhovite odgovore: 'Druga industrijska revolucija, kolonijalne velesile, Istočno pitanje – nisam učio, nadao sam se da će me neka viša sila spasiti od odgovaranja.'
Učeniku drugog razreda srednje škole majka piše povijest u bilježnicu. Na pitanje zašto majka piše povijest, učenik odgovara: 'Meni se nije dalo!'
Profesor Dalibor Perković iz Nastavnici organizirano smatra kako je došlo vrijeme da nacija napokon dozna do čega dovodi nepostojanje sustava bilo kakvih disciplinskih mjera, birokratska diktatura koja se provodi nad procesom obrazovanja, guranje glave u pijesak, netalasanje i održavanje nekakvog ‘mira u kući’, a sve to samo kako bi se prikrilo tko sve u školama zapravo ne radi svoj posao.
'Dobro je da ovakve stvari izlaze u javnost jer dosad su učionice bile crne kutije po principu: što se dogodi u učionici, to ostaje u učionici, kao da je riječ o nekakvom hramu u kojemu vlada zavjet šutnje. Ovo je u najvećoj mjeri posljedica nesposobnih školskih uprava i stručnih službi čiji je glavni interes da se stvari pometu pod tepih. U tu svrhu u mnogim školama vrijedi pravilo: 'ako učenik radi nered na satu, kriv je profesor'. Destimulira se bilo kakvo prijavljivanje nereda, a ovakve bilješke se proglašavaju 'nesposobnošću nastavnika'. Često se dogodi da nastavniku koji ima problema s nekim učenikom kažu 'kako to da nitko drugi s njim nema problema?' dok je zapravo istina da nitko drugi te probleme ne prijavljuje, upravo iz straha od omalovažavanja i prigovaranja od strane pedagoga, psihologa i/ili ravnatelja. No, ovakvi primjeri koji sad napokon izlaze na vidjelo dovoljno govore o tome: kako može nastavnik biti kriv ako je učenik bacio stolicu kroz prozor? Je li možda nastavnik trebao skočiti za njom', izjavio je Perković za portal Srednja.hr