U BLATU DO KOLJENA

Off-Road Drive

14.10.2011 u 10:50

Bionic
Reading

Uvijek ste željeli znati kako je to zapeti u blatu do koljena i onda razvaliti motor pokušavajući se izvući? Ovo je igra za vas - ako imate živaca

Često se kaže da je san svakog muškarca (i pokoje pripadnice ljepšeg spola) sjesti u Ferrari ili Porsche i papučicu gasa pristisnuti do kraja na polupraznoj autocesti. S druge će strane promrzla i blatnjava nekolicina odgovoriti da su Porschei i autoceste za mamine maze, jer pravi muškarci ginu na off-road utrkama. Upravo toj nekolicini namijenjena je igra Off-Road Drive.

 

Off-road utrke kod nas su već pomalo izumrla disciplina kojom se eventualno bavi entuzijastična ekipa dok su malobrojni obožavatelji osuđeni na povremene prijenose na Eurosportu i sličnim kanalima. Ipak, unatoč malobrojnosti, publika postoji, a ona bi jedina mogla biti barem donekle zadovoljena igrom koju danas recenziramo.

 

 

 

Off-Road Drive igra je koju je teško zavoljeti. Kao što smo rekli, obožavatelje sporta sigurno će razveseliti, ali ne i oduševiti. Ostale će vjerojatno naživcirati prije negoli stignu do kraja. Pa, počnimo od početka.

 

Najveći problem Off-Road Drivea je neodlučnost autora koji nisu bili sigurni žele li čistokrvnu simulaciju ili tek arkadu, pa su od svakoga uzeli pomalo. Kada primjerice zapnete u blatu ponekad će vam trebati i po nekoliko desetaka sekundi da se pomaknete koji centimetar, dok će s druge strane fizika totalno zakazati pa će vaš automobil pri žestokom kontaktu sa stablom ostati neokrznut.

 

Fizikalni engine jednostavno ima dva lica. Dobar dio igre vrlo je realan. Vaš će automobil većinu vremena provesti u mučnom grcanju kroz blato i plićake, a da biste savladali najgore dijelove, morat ćete se izvještiti u korištenju zračnog kompresora kako biste punili ili ispuhivali gume po potrebi. Nakon nekog vremena shvatit ćete i kada valja koristiti pogon na dva kotača, a kada na sva četiri. Doslovno svaki centimetar staze ponekad će vam predstavljati problem, toliko da će to ponekad iz zdravog izazova prelaziti u frustraciju, što također nije dobra stvar.

 

Nakon što se ubijete od muke na vlažnom dijelu staze, na suhom bi vas mogla zaprepastiti nerealnost fizike. Uspijete li s nekom respektabilnom brzinom uletjeti na kakav brežuljak, vaš će automobil poletjeti kao da je od papira. Nakon toga ćete se zabiti u ogradu ili stablo i ostati bez ogrebotine. I da, igra će vas vratiti na cestu. Zaboga, ta igra se zove Off-Road, zašto onda automatski vraća igrača na cestu nakon što isti sleti s nje?! Ako sam se iskoprcao iz metar dubokog blata, onda ću znati staviti mjenjač u položaj R i vratiti se na cestu.

 

Užasno nam je zasmetala ta ograničenost i potreba da se održavamo na cesti. Mislim, ne očekujemo otvorenost Far-Crya, ali, hej, ovo je off-road, a ne Need for Speed.

 

 

 

S tehničkog aspekta, igra je tek dobra. Automobili su lijepo modelirani, kao i staze. Ne očekujte čuda, ipak se radi o niskobudžetnom proizvodu iz Rusije. Zvuk je čista katastrofa. Sudari zvuče poput šamara koji majka stisne nevaljalom klincu, a apsolutno sva vozila u igri imaju isti zvuk motora. Možete voziti automobil, kamion ili buggy – ista stvar.

 

Pokušaj natjecanja s umjetnom inteligencijom ili drugim igračima također je završio neslavno. Offline – ma kako loši bili, igra će učiniti sve samo da ne izgubite utrku. U prijevodu – budite maksimalno loši, vaš neprijatelj neće vas prestići, nikada. Pa ni onda. A za multiplayer možete i sami pretpostaviti. Radi se o maloj i nepoznatoj igri i pretpostavljate – igru nismo imali s kim zaigrati.

 

Da podvučemo crtu – Off-Road Drive igra je koja je imala vrlo dobrog potencijala koji je na kraju vrlo malo iskorišten. Ako i kao fan sporta uspijete prežvakati sve nabrojane probleme, gorka je istina da igra vrlo brzo jednostavno – dosadi.

 

OCJENA: -3