Kina želi kupiti dio luke Hamburg. Semafor-koalicija negoduje. Zapravo, negoduju svi osim njemačkog kancelara Olafa Scholza
Frustracija, nerazumijevanje i užas vladali su na današnjem zasjedanju vladajuće Semafor-koalicije u Njemačkoj. Naime nikad dosad njemački kancelar Olaf Scholz nije dobio toliko oštrih kritika iz vlastitih redova, piše t-online.de.
'Tko zapravo savjetuje kancelara', pita se političarka iz redova liberala Marie-Agnes Strack-Zimmermann na Twitteru. I potpredsjednik FDP-a Johannes Vogel kaže da 'ne bismo smjeli biti tako glupi'. Čelnica Zelenih Ricarda Lang pak 'nema razumijevanja za kancelara'. I u Scholzovoj stranci SPD-u čulo se negodovanje. Semafor-koalicija je u najmanju ruku zbunjena.
Scholz naime dio luke Hamburg namjerava prodati kineskoj državnoj tvrtki. Iako su u njemačkoj političkoj javnosti mnogi protiv toga, kancelar i dalje ustraje na tome. Riječ je o 35-postotnom udjelu na hamburškom terminalu Tollerort, a želi ga kupiti kinesko brodarsko poduzeće Cosco.
Dakle Scholz želi dati Kini pristup njemačkoj infrastrukturi i to u najvažnijoj luci u državi. Treba naglasiti da se ova prodaja događa u jeku gospodarske krize u kojoj se puno raspravlja o ovisnosti o državama s totalitarnim režimima.
Šest njemačkih ministara odbija ulazak Kineza u hamburšku luku. Među njima i ministar gospodarstva Robert Habeck, ministrica vanjskih poslova Annalena Baerbock (oboje iz redova Zelenih) i ministar financija Christian Lindner (FDP). Habeck pritom oduvijek ima negativan stav o tom pitanju.
U ponedjeljak su čelnici njemačkih obavještajnih službi hitno upozorili na opasnost takvog dogovora, o čemu kancelar očito ne razmišlja. U Bundestagu su istaknuli mogući rizik koji donosi ulazak Kineza u njemačku infrastrukturu.
Predsjednik Saveznog ureda za zaštitu ustava Thomas Hadenwang rekao je da već neko vrijeme postoje upozorenja da bi prodaja dijela luke Hamburg dala Kini moć utjecaja na političke događaje u Njemačkoj. 'Vrlo smo, vrlo kritični prema umiješanosti Kine u tako važnu infrastrukturu', rekao je šef Savezne obavještajne službe Bruno Kahl.
Neki se boje i za suverenitet Njemačke. 'Važna infrastruktura poput luke Hamburg ne smije se prodati. To bi nam naškodilo. Ne smijemo ponoviti istu grešku kao s Rusijom', rekao je političar Zelenih Anton Hofreiter.
Kineski Cosco već posjeduje dionice luka u Rotterdamu i Antwerpenu. Iz ureda kancelara kažu da Kinezima neće dati nikakav pristup lučkoj infrastrukturi niti strateški utjecaj prodajom manjinskog udjela u jednom od kontejnerskih terminala.
Međutim stručnjaci, poput ravnatelja Global Public Policy Instituta Thorstena Bennera, vide stvari posve drugačije. 'Cosco je biser kineskog državnog kapitalizma i izravan instrument partijske države. Namjera mu je ostvariti profit dok istovremeno služi globalističkim ambicijama Kine, a ako je i potrebno - i kao sredstvo političkog pritiska', napisao je Benner na Twitteru.