Gotovo sve stranke saborske oporbe zatražile su danas kratku stanku u zasjedanju, a nakon nje zahtijevali ostavku ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića, na što ih je potaknulo uhićenje direktora Grampet grupe, potencijalnog kupca HŽ Carga
O situaciji u HŽ Cargu nakon što je ministarstvo prekinulo pregovore s rumunjskim Grampetom oporba je progovorila još jučer. No dok su jučer samo upozorili na tešku situaciju u HŽ Cargu, danas su zahtijevali i konkretne poteze.
Stanku je prvi zatražio HDSSB-ov Boro Grubišić, a pridružili su mu se Laburisti i HDZ. 'Budemo li određivali stanku svaki put kad policija nekoga uhapsi, nećemo nikad završiti s dnevnim redom', kazao je predsjedavajući Nenad Stazić, no oporbi je odobrio stanku.
Nakon stanke Grubišić je kazao kako o HŽ Cargu ne ovisi samo budućnost 3.500 djelatnika, već i budućnost luke Rijeka, željeznice između Rijeke i Budimpešte, pa čak i radnika Gredelja i Đure Đakovića.
Zastupnicima je prenio da je u Rumunjskoj uhićen Gruia Stoica, direktor Grampet grupe, koja je donedavno bila potencijalni kupac HŽ Carga, no prije nekoliko dana Ministarstvo prometa s njima je prekinulo pregovore.
'Narod je rekao gdje ima dima ima i vatre. Mislim da je vrijeme da se zbog stanja u HŽ Cargu i ukupnog stanja u željeznici, gdje vladaju i rodbinski i kumovski odnosi, gdje su podobni, a ne sposobni ljudi, gospodin ministar Dončić, s obzirom na sve okolnosti, a koje mogu isplivati na površinu vrlo lako, podnese ostavku', rekao je Grubišić.
'Pušite vi koliko hoćete, ali će stvari izaći na vidjelo', poručio je Grubišić SDP-ovcima.
Odgovorio mu je predsjedavajući Stazić. 'Ako mislite da bi ministar Hajdaš Dončić trebao podnijeti ostavku, podnesite interpelaciju. To je jedini ispravan put, a koliko se sjećam baš ste vi napali Hajdaša Dončića što je prekinuo ove razgovore s ovim Rumunjima koje sad hapse. Ne razumijem logiku', rekao je Stazić.
Ostavku resornog ministra zatražio je i laburist Mladen Novak, koji je zapitao zašto je Grampet grupa bila izabrana kao potencijalni kupac HŽ Carga.
'Ali sve one reference koje su bile poznate su upozoravale na to da je riječ o čovjeku koji jednostavno nema te kapacitete i da je vrlo dvojbeno što će se desiti u budućnosti. E, sada imamo to što će se desiti što smo mi predviđali i sad nam se to dešava', rekao je Novak.
HDZ-ov Ivan Šuker zapitao je što su radile nadležne službe. 'Jesu li te službe izvijestile nekoga da taj s kim se pregovara bi trebalo možda neke stvari ispitati, preispitati, da se s njim možda trebaju prekinuti razgovori, no mi smo imali odgovore kakve smo imali', rekao je Šuker.
Progovorio je i o sveukupnoj situaciji u resoru prometa. 'Sjetite se kada je zadnji puta autocesta A1 bila zatvorena zbog leda, kad? I kada su bile najveće padavine, vozilo se. Jutros je A1 dionica od Ogulina prema Lici zatvorena zbog leda i to isto jasno govori o tome koliko mi strateški brinemo o strateški bitnim stvarima. Isto tako kada se dogodila ona nesreća, nažalost, koja je sa sobom povukla ljudske živote. Dakle to su sve činjenice koje ne smijemo zaboraviti. Isto tako zašto je HŽ Cargo kupovao slijepi kolosijek od Diokija za 18 milijuna kuna? Zašto je kasnije dano državno jamstvo tom istom Diokiju od 35 milijuna kuna da bi se potpredsjednik Sabora tu izletjelo mu slučajno da to nije za ono za što jamstvo se daje po zakonu nego da je to za plaće. Ali vrlo je interesantno sve je vezano uz jednu korporaciju s jedne strane, drugu korporaciju s druge strane. Mogu si zamisliti koje bi salve optužba išle da se to dogodilo ministru iz HDZ-ove vlade', rekao je Šuker.