Iz Hrvatskog autokluba (HAK) danas su izvijestili sve vozače koji iz Hrvatske putuju kroz Austriju da su ondje od 1. siječnja ove godine uvedene oštre kazne za nepoštivanje obveznih hitnih koridora odnosno propisanih načina sklanjanja prilikom zastoja prometa
'Od 1. siječnja ove godine Republika Austrija je uvela oštre kazne za vozače koji ne poštuju obvezne hitne koridore odnosno nepropisno se zaustavljaju i ne sklanjaju prilikom zastoja prometa na autocestama i drugim cestama sa dvije ili više prometnih traka u istom smjeru', stoji u HAK-ovu priopćenju.
Iz HAK-a pojašnjavaju da je obvezni hitni koridor preventivni koridor koji vozači moraju formirati i ostaviti slobodnim za prolazak vozila s pravom prednosti prolaska - austrijske policije, vatrogasaca, ambulantnih vozila, cestara te službe pomoći na cesti. Taj koridor omogućuje tim vozilima da dođu do mjesta prometne nesreće sigurnije i do četiri minute brže nego korištenjem postojećih prolaza za hitne slučajeve (tzv. zaustavne trake) ili da se probijaju kroz gužvu. Time se šansa za preživljavanje žrtava nesreća povećava do 40 posto, navodi se u priopćenju.
Kazna za ometanje vozila s pravom prednosti prolaska ili ilegalna vožnja obveznim hitnim koridorom u Austriji iznosi do 2.180 eura, a uvođenjem obveznih hitnih koridora, Austrija je počela primjenjivati isto načelo koje je na snazi u Njemačkoj, Češkoj, Švicarskoj i Sloveniji.
U Austriji je u tijeku informiranje vozača o toj novini, a više informacija dostupno je na web-stranicama: www.rettungsgasse.com. 'Obveza se odnosi na vozače osobnih vozila, motocikala, mopeda, teretnih vozila, autobusa i kočija, koji su u Austriji od 1. siječnja 2012. dužni kreirati preventivni hitni koridor za prolazak navedenih vozila u situacijama kad prometovanje na cesti stane odnosno kad prestane kretanje vozila. Svi sudionici prometa na austrijskim autocestama i cestama sa dvije ili više traka u istom smjeru koji voze lijevom trakom obvezni su pomaknuti svoja vozila krajnje lijevo, a oni koji voze desnom trakom i desnim trakama udesno koliko je to moguće, oslobađajući pritom sredinu kolnika za prolaz. Da bi se pomaknuli udesno, vozači smiju ući na zaustavnu traku', pojašnjavaju iz HAK-a.
U HAK-u podsjećaju da je u Hrvatskoj na snazi sličan propis, jer Zakon o sigurnosti prometa na cestama precizira način propuštanja vozila s pravom prednosti prolaska i da kazna za nepoštivanje zakona u Hrvatskoj iznosi 500 kuna.