modernizacija javnog prijevoza

Osječani će se voziti u niskopodnim autobusima već ove jeseni, a stižu i niskopodni tramvaji

09.05.2018 u 10:07

Bionic
Reading

Do 2021. godine Osječani će imati potpuno obnovljen i moderniziran javni prijevoz. Vozit će se u niskopodnim tramvajima i autobusima koji će se parkirati u novu zgradu Remizu na istočnom kraju grada. Cijeli projekt ukupno je vrijedan oko stotinu milijuna eura, a podijeljen je na nekoliko faza

'Ovo je najveći projekt koji imamo u Osijeku što se tiče prometne infrastrukture', pohvalio se zamjenik osječkog gradonačelnika Boris Piližota otvarajući drugu fazu projekta tijekom koje će se modernizirati tramvajska infrastruktura.

Obnovit će se tri ispravljačke stanice i trafostanica, ali i 9,5 kilometara tramvajske pruge i isto toliko gornje kontaktne mreže te modernizirati 23 tramvajska stajališta. Preduvjet je to za nabavku niskopodnih vozila te izgradnju nove zgrade Remize.

'Vrijednost ovoga projekta je 260 milijuna kuna od čega je 200 osigurano iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija. Čim prije planiramo krenuti s radovima na terenu, nadamo se do kraja ove godine. Paralelno ćemo raditi i na glavnom projektu, prijavu za dodjelu bespovratnih sredstava za nabavku novih tramvaja i izgradnju Remize', objasnio je Mario Šapina, direktor Gradskog prijevoza putnika (GPP) što će obuhvatiti druga faza modernizacije javnog prijevoza u Osijeku.

U Osijeku opet pušten u promet popularni kolodvorac
  • U Osijeku opet pušten u promet popularni kolodvorac
  • U Osijeku opet pušten u promet popularni kolodvorac
  • U Osijeku opet pušten u promet popularni kolodvorac
  • U Osijeku opet pušten u promet popularni kolodvorac
  • U Osijeku opet pušten u promet popularni kolodvorac
U Osijeku opet pušten u promet popularni kolodvorac Izvor: Pixsell / Autor: Dubravka Petrić

Trećina postojeće tramvajske infrastrukture, dodao je, u lošem je stanju jer se pruga nalazi na lošoj podlozi. Dio pruge star je pola stoljeća, a energetska oprema u ispravljačkim stanicama instalirana je još 1960.

'Kada moderniziramo prugu po istoj će moći prometovati stara i nova vozila. Zato i gradimo nove ispravljačke stanice kako bi novi tramvaji imali dovoljno struje da mogu voziti, biti sigurni i brzi na novim tračnicama', dodaje Šapina napominjući kako cjelokupni projekat planiraju završiti do 2023.

Nakon modernizacije pruge prijeći će na izgradnju nove zgrade Remize koja će se nalaziti u istočnom dijelu Osijeka, iza tvornice Mio standard. U njoj će biti mjesta za do 40 tramvaja i isto toliko autobusa.

'Stara zgrada Remize ostat će na istoj lokaciji. Ona je zaštićeni spomenik kulture i zato se selimo jer će vjerojatno u budućnosti poslužiti kao neki tehničko tehnološki muzej, ali to ovisi o Gradu', zaključio je Šapina.

GPP-ovci su zaključili i natječaj za nabavku 12 novih niskopodnih autobusa, a tko je odabran za taj posao, obznanit će, kako su najavili, uskoro. Nnovi autobusi gradskim bi ulicama trebali početi voziti već ove jeseni.