Kad se sljedeći put budete zahvaljivali Svevišnjem što vam je podario talent lijepog pisanja, slikanja, pjevanja, sviranja ili što vam svakodnevno na vrata šalje muze koje vas učine drukčijim od ostalih smrtnika, ne zaboravite mu napomenuti kako je baš lijepo što je izmislio Facebook, Twitter i ostale socijalno-interaktivne trice i kučine
One bi vam mogle pomoći u tome da talent konačno i unovčite te uz malo mašte privučete pristojnu skupinu fanova čija će ljubav i predanost posredno plaćati i vaše komunalije. Osim što su sjajno sredstvo za besplatnu promociju, njihovu popularnost ili njihove 'feature' možete okrenuti u vlastitu korist i istovremeno ganjati ostvarenje teorije 1000 True Fans koja je nekako paralelno, najviše u freelancerskim vodama, isplivala zajedno s kultnom teorijom dugog repa.
Prema toj fan(tastičnoj) teoriji svakom talentiranom slobodnjaku koji prodaje svoje umotvorine ili rukotvorine dovoljno je da skupi tisuću pravih fanova na društvenim mrežama. Naravno, tu je riječ o fanovima koji će svoj predmet obožavanja, osim 'lajkovima' ili 'retweetima', podržati i u financijskom smislu, dakle kupnjom proizvoda ili usluga. Po toj računici dovoljno bi bilo da svaki fan potroši stotinu dolara godišnje da bi se umjetnik mogao pohvaliti zaradom od sto tisuća. A to je više od nula, zar ne?
Naivno ili ne, ako imate malo mašte, vrijedi pokušati, jer online društvene mreže su, koliko znam, besplatne. Britanski umjetnik Greg Burney je pokušao. On je, naime, otpilio teorije iz 'udžbenika' i povećanju broja followera na Twitteru pristupio iz novog, svježeg rakursa 'gladeći' pritom taštinu svakog netalentiranog smrtnika. Posljednjeg dana listopada na Twitteru je objavio kako će naslikati svakog korisnika (njihove 'profilne' slike) koji u naredna dva tjedna odluči pratiti njegove 'tweetove' i 'retweeta' rezultat.
Narod željan vlastitih portreta navalio je na Burneyja koji je odluku o crtanju morao malčice modificirati pa je objavio kako će objaviti crteže prvih tri tisuće. Rezultat? Sa startnih 800, broj 'followera' (zaključno s današnjim danom) približio se brojci od šest tisuća, a dobio je i fin PR na specijaliziranim blogovima poput, recimo, Adfreaka.
Kako je Burney izjavio za Genius Rocket, cilj mu je nastaviti s ovakvim i sličnim akcijama, proširiti krug fanova i iskoristiti ih za promociju kolega umjetnika, a na kraju, nada se da će mu takvo što donijeti neku zaradu ili, daj bože, neki konkretan, i pristojno plaćen posao. Roterdamskog tattoo umjetnika Dex Moelkera je pak inspirirao Facebook. Doslovno.
Nakon što je prvo na Facebooku objavljeno kako je njegova 'radnja' dobila priliku na ruku mlade žene trajno ucrtati portrete njezina 152 'fejsbuk frenda', vijest s popratnim videom lijepe tattoo majstorice koja tetovira ludu Nizozemku proširila se preko društvenih mreža, video servisa pa sve do CNN-a. S vremenom, pokazalo se da tetovaža uopće nije bila trajna, ali, who cares, kada je tattoo majstor radnje velike k'o što je Zelina na zagrebačkoj Trešnjevci dobio sjajnu reklamu. I sjajan broj fanova, na kraju krajeva, koji će mu po principu tisuću pravih vjerojatno i poboljšati prihode.
Dakle, dragi (talentirani) umjetnici, vrijeme je da ozbiljno promislite; prvo, želi li itko kupovati vaše stvari, radove, glazbu ili što god? Ako je odgovor ne, okrenite se najbližim članovima obitelji i zamolite ih da vas nježno potapšu po glavi. Ako je odgovor potvrdan, pustite mašti na volju, koristite se lukavošću i kreativnošću kako biste kupili pozornost korisnika, okupite ih na jednom virtualnom mjestu odakle ćete tisuću pravih bedinati sretni do kraja života. Jest, to je moguće i u zemlji Hrvata.