Dok Hrvatske autoceste poručuju svojim izvođačima radova da malo smire svoje strojeve jer im nemaju odakle platiti milijunska dugovanja, vreli asfalt novoizgrađenih dionica po cijeloj Hrvatskoj vladajuća će partija prigodno iskoristiti za predizborno šepurenje i pritom na svoj putujući cirkus potrošiti - 6,5 milijuna kuna
Naime, prema pisanju poslovnog dnevnika Business.hr, od ponedjeljka će započeti predizborna sezona otvaranja komada cesta, kako to već obično biva, jer se sve tempira pred lokalne izbore.
Riječ je o manifestaciji na koju, osim viđenijih hadezeovaca iz cijele države, dolaze prominentni članovi i simpatizeri ove partije, pa onda svi zajedno obilno jedu i piju, a svote potrošene na njihova ića i pića veće su od nekoliko stotina tisuća kuna.
Business.hr je doznao da će predizbornih cestovnih manifestacija tijekom ovog i sljedećeg mjeseca biti ukupno osam, a svaka će, ako se u obzir uzmu izračuni iz prošlih piknika, koštati oko 750 tisuća kuna.
Osim toga, svugdje će se izdavati i posebne brošure koje prosječno koštaju oko 50 tisuća kuna. Sve će, dakle, započeti u ponedjeljak, ovaj put s obilježavanjem početka radova na Podravskom ipsilonu prema Koprivnici i Bjelovaru. Ta je prometnica za potrebe izbora iz brze ceste, onako megalomanski, pretvorena u autocestu. Prije toga prigodna je svečanost već održana na dionici Osijek - Đakovo.
No treba napomenuti da se za potrebu radova na Podravskom ipsilonu političari iz vladajuće partije utrkuju s vremenom jer bi se ceremonijal otvaranja ipak dogodio s pripadajućom lokacijskom dozvolom koju, naime, za gradnju te trase još nisu nabavili. Ipak, procedura je nešto ubrzanija s obzirom na to da su koalicijski partneri Đurđa Adlešić i Josip Friščić iz gradova u koje autocesta vodi. Prema pisanju Business.hr-a, HAC je zasad dobio samo lokacijsku dozvolu za neke objekte na ovoj dionici, dok još nije počelo ni izvlaštenje zemljišta za tu trasu.
Nakon što se sve dozvole srede do striktno ucrtanog roka, tj. do datuma predviđenog za predizborno otvaranje, ista će klapa poći na otvaranje poddionice autoceste Zagreb - Sisak te Velika Gorica - Buševec. Ova potonja dionica je posebno zanimljiva, a možda ilustrativno najsnažnije pokazuje smjer politike onih koji će je otvarati. Ta dionica ne vodi nikamo jer ni s jedne ni s druge strane još nije izgrađena autocesta. Nadalje, u planu je otvaranje zadnjeg kilometra autoceste Zagreb - Macelj, a početak radova za autocestu od Ploča do Dubrovnika također bi se trebao održati, uz malu napomenu da za ovaj posao tek treba odabrati izvođača radova.
Iako su se svojski trudili da puste promet objema cijevima tunela Sveti Rok i Mala Kapela, HAC, odnosno HDZ, nije uspio uhvatiti predizborne rokove. Bit će zanimljivo vidjeti hoće li Sanader građane koji dođu na otvaranje ipak zakinuti usluga cateringa, kao što je to učinio za nedavnog otvaranja dionice autoceste na koridoru Vc Osijek - Đakovo.
HAC je, naime, morao otkazati catering koji su već naručili, nakon što je intervenirao premijer Sanader, senzibiliziran zbog recesije. No hrana je već bila pripremljena, pa će HAC Hotelu Osijek na kraju morati platiti oko 150 tisuća kuna protuvrijednosti hrane, koliko je prvotno bilo namijenjeno za petstotinjak osoba.